Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av Aggiator - 2 oktober 2008 22:58

Jag är bara en av alla personer som tvingas av "staten" att spela bort min pension på börsen. Meningen var väl ändå att pengarna skulle växa till sig till en stor hög den dagen jag går i pension. Men som det ser ut nu så har jag inte råd att gå i pension när den tiden kommer eftersom jag går back.


Ok, jag vet att man ska sprida sina risker och allt det där........ men nästan alla av premiepensionssystemets fonder går back. Jag ska ärligt säga att jag inte vet någon av dessa fonder som går på plus nu. Och när det väl vänder tar det tid att hämta tillbaka fallet.


Men min sämsta placering är ändå mitt privata pensionssparande. Just när pengarna hade kommit tillbaka efter förra fallet ..... dvs så att jag uppnått "break even" så kommer nästa fall. Ett sparande på banken hade i alla fall gett några smulor plus.


Men ......... men ....då hade ju inte en viss kategori av människor kunnat leka med mina pengar också.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards