Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Aggiator - 5 oktober 2008 22:45


"Det finns bara en sak som känns mer fel än att behöva betala förmögenhetsskatt, och det är att inte behöva betala förmögenhetsskatt."

Källa: Lord Thomas Robert Dewar






Jag hittade detta citatet på nätet i kväll och då går min tanke till skatterna som vi alla betalar. Själv anser jag att det är bättre att betala skatt än att ha diverse försäkringssystem a´la USA. Men jag är nog omodern. För i dagens osolidariska värld, ska man helst inte betala någon skatt alls för då är man dum. Minst skatt ska givetvis de som har mest pengar betala för annars flyr de Sverge för något skatteparadis.


Nu är det så att vår nuvarande regering och riksdag också tjänar mycket pengar .... så vad gör de då med förmögenhetsskatten .... jo just det avskaffar den. Speciell tillfredställer detta de mycket rika i Sverige som slipper flytta utomlands eller lägga sin värdefulla tid samt värdefullt kapital på att leta kryphål i lagen.


Men då undrar jag, om inte de som har gott om pengar ska betala skatt på sin förmögenhet ......Varför ska jag betala skatt på intäkterna på mitt lila bankkonto? .............. dvs 30% av min ränta går till skatt ....


Så Moderater då undrar jag ... Är det inte dax att avskaffa skatten på ränta också?







Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards