Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Aggiator - 7 oktober 2008 22:50


Här skriver påven Benedictus XVI att vi ska investera i andlighet i stället för pengar i kristider när börsen faller.

 http://www.expressen.se/Nyheter/1.1325250/investera-i-andlighet-inte-pengar

Det är inget fel på andlighet och tro i sig. Men det räcker inte att bara tro enlig mej för att få pengar till mat och hyra.


Ett citat från sajten:

"Påven drog en parallell till ett avsnitt i Matteusevangeliet om Jesu liknelse om att bygga hus på sand istället för på berg:
- Den som samlar på världsliga ting bygger sitt livs hus på sand. Allt det som till synes är verkligt är i själva verket av underordnad betydelse, säger han."


Vissa världsliga ting vill jag ha i mitt liv. Vissa ting behöver jag för att överleva. Vissa värlsliga ting gör mig lycklig. Vissa ting gör mig olycklig. Men utan pengar kan inte ens munkar och nunnor existera.

Av Aggiator - 7 oktober 2008 18:32


Enligt dagens tidning så läser jag att optikerkedjorna som Synsam och Synoptik får allt svårare att konkurrera med nätbutikerna. Det är bra för då kan kanske priserna på glasögon minska för alla oss som på något sätt behöver bära glasögon.  


Som det är nu att ett par progressiva glasögon ska behöva kosta omkring 7000-10 000 kronor i vissa butiker är helt sjukt. Vad jag har förstått så är det även många familjer som knappt har råd med glasögon.


Så fram för mera konkurrens .....................




Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards