Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av Aggiator - 14 oktober 2008 22:40


Jag tycker att det är skrämmande när man läser i dagens tidning att våldet på våra akutmottagningar ökar. Många som kommer till akutmottagningen är stick- eller skottskadade. Men det är inte de skadade som är våldsamma, utan deras kompisar, anhöriga och gängmedlemmar som också kommer dit. Akutmottagningarna riskerar att få in både beväpnade och våldsamma personer. Följden av detta, skriver tidningen, blir att andra patienter och personalen som jobbar där blir lidande. Väntetiderna ökar. Kostnaderna för vården ökar också genom detta. Personalen måste låsa in sig under jourtid och inga obehöriga släpps in på akuten.

Här kan man undra vad det är för samhälle som vi skapar! Vad gör poliserna! Varför får våldet i vårt samhälle en möjlighet att accelerera utan att inget görs åt det. Om det får fortsätta så här så får vi snart ett samhälle som mer och mer börjar likna det som finns i USA. Bara det att våra poliser är mycket mer tama och av-vaktande än deras poliser är. Inte för att jag vill ha någon polisbrutalitet heller. Men något måste göras ……….


Jag vill inte ha detta våldet i samhället!

Jag vill kunna gå ut utan att komma i vägen för något.

Jag vill ha poliser som försvarar mig från busarna.

 

Är det en omöjlig önskan!!!


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards