Alla inlägg den 5 november 2008

Av Aggiator - 5 november 2008 21:48


USA skriver historia i och med att Barack Obama idag har valts till USA´s 1:a färgade president.
Deltagandet var rekordstort. Och i resultatet syns tankar om drömmar om ett helt annat nytt USA, som om en bättre värld att leva i. Tänk vad mycket som har hänt i USA sedan slavtiden och fram till idag, då den första färgade presidenten har valts, och ändå finns det så mycket kvar till det optimala rättvisa samhället. Med i valets resultat lever hoppet om ett något rättvisare och mindre rasistiskt samhällsklimat för alla etniska samhällsgrupper. Med allt från Bushtiden i bagaget blir det kanske inte helt lätt att leva upp till alla fagra löften.
Den politiska verkligheten är inte heller den bästa just nu, med finanskrisen, budgetunderskottet, krispaket och kostnader för alla krigen som har förekommit under president Bush tid vid makten. Nu är jag personligen inte speciellt insatt i USA´s politik. Men jag välkomnar och lyckönskar USA till möjligheten att få ett bättre samhälle. Och jag kommer inte att sakna mister president Bush, eftersom jag i honom mest ser krig och elände. Om Barack Obama lyckas leva upp till sina löften väntar kanske verkligen en bättre värld. Förhoppningsvis kanske även en fredligare sådan.

Av Aggiator - 5 november 2008 16:01


Idag har jag varit med bilen på bilbesiktningen.

Och det var inga problem.

bilen gick igenom,

så nu kan jag köra ett år till.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards