Alla inlägg den 10 november 2008

Av Aggiator - 10 november 2008 23:34


Nu har det brunnit i Ystad igen. Jag tycker att det är konstigt att det inte ska gå att dömma gryningspyromanen någongång. För visst är det konstigt att han har setts i samband med en av bränderna.


Följande text har jag lånat från Ystad Allehanda:

 "Den tekniska undersökningen visar att alla bränderna var anlagda. Det finns inget som har kunnat självantända, säger polisens informatör Ewa-Gun Westford.
Polisen tror också att det är samma gärningsman som ligger bakom bränderna. Men det finns ingen misstänkt som gripits eller är förhörd, enligt Ewa-Gun Westford.
Ett vittne uppger sig har sett den så kallade gryningspyromanen i samband med en av bränderna.
Men det räcker inte, enligt Ewa-Gun Westford. Det krävs enligt henne någonting mer än att en person har synts på stan för att denne ska gripas."

Läs mer här: http://www.ystadsallehanda.se/article/20081110/YSTAD/423286531/1365/&/Fyra-nya-anlagda-brander-i-Ystad-i-natt


Av Aggiator - 10 november 2008 22:03


Syrrans lille kille har börjat ringa hit och ställa frågor om hur man gör ditt och datt på datorn, så nu har jag blivit datasupport också.


Han går i mellanstadiet nu och är väldigt nyfiken på datorer. Frågar mängder av frågor som kräver mängder av svar. Det är både kul och samtidigt väldigt tidskrävande att försöka svara samt förklara allt för honom, i den mån jag själv kan :-)



Av Aggiator - 10 november 2008 21:31


Det har inte blivit den tillströmning av patienter till tandläkaren som regeringen räknade med efter tandvårdsreformen. Jag läser i dagens tidning att i juli har endast 69 % av de avsatta pengarna till reformen använts. Likaså enbart 68 % i augusti och 55 % i september. Anstormningen har alltså uteblivit.

 

Som förklaring står det att tandläkarna har fått mindre tid till att ta emot patienter på grund av det nya datasystemet för tandvårdstödet. Att sedan folk har mindre råd att gå till tandläkaren nu under finanskrisen är också ett sätt att förklara varför anstormningen har uteblivit.

 

Med tanke på att vissa tänder är undantagna från systemet, man får inget stöd för kindtänderna längst bak till exempel, plus att det ändå kan bli ganska dyrt så är jag inte så värst förvånad. Laga tänder är trots reformen ändå inte speciellt billigt. Men jag tror att det uppdämda behov som det talades om ändå finns i verkligheten. Det är bra att reformen har kommit till men den måste bli bättre.


Av Aggiator - 10 november 2008 16:58


Har arbetat hela helgen och inte haft tid att hoppa in här på bloggen.

Dagen idag, har jag varit ledig men, har för övrigt ägnas åt att lära min make lite videoredigering av våra semesterfilmer och fodral-layout skapande. Något som han kom på, inte var så lätt och enkelt som han trodde. Annars är det alltid jag som får jobba med att fixa layout, bilder och foton. Nåja resultatet blev riktigt bra till sist. Han blev klar så nu är datorn ledig till mig igen...........

....... Men först väntar middagen. Vi måste bara laga den först.



Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards