Alla inlägg under november 2008

Av Aggiator - 3 november 2008 11:15


Såg reprisen av PLUS igår på TV:n. Handlade bland annat om biljettköp till konserter. Dvs. biljetterna till en konsert var nästan slut innan de hade börjat säljas och många fans blev därför utan. Men biljetterna annonserades kort därefter ut på Blocket för rövarpriser. I detta fall gällde det biljettköp till AC/DC, men det är även ett mycket vanligt förfarande vid andra konserter enligt programmet. Och samma hände vid Metallica konsert i globen. Här hittades annonser om biljetter redan på kvällen innan biljetterna släpptes till allmänheten. Det påminner om svartabörs-handel. Men visade sig vara helt lagligt för andrahandsförsäljare att göra så bara inkomsten skattades för. Detta ledde till att många fans inte fick sina efterlängtade biljetter eftersom dessa såldes ut rent för dyrt.

 

Så jag undrar då ….. funderar lite på, om man kanske skulle börja köpa upp alla SJ:s biljetter till den kommande julhelgen. Det framkom i programmet som ett exempel att man kunde göra så. Det skulle kanske vara ett lönsamt extra knäck. Jag tänker ta upp summan av det jag tjänar i min deklaration, så jag förutsätter att detta också är helt lagligt vilket de också menade på Plus.

 

Jag kan i alla fall inte heller se skillnaden. Biljetter som biljetter!

 

Men samtidigt är det för jävligt. Man blir upprörd av att det ska vara så här. Är det bara de som har råd att betala mest som ska få något i dagens Sverige. I Danmark till exempel har de stoppat denna möjlighet.

 

Kommentera gärna detta.

Vad tänker och tycker ni?


Kolla även om ni vill på PLUS här:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jspd=7856&a=1293142&lid=puff_1292351&lpos=extra_1


Av Aggiator - 1 november 2008 21:28


Jag undrar varför så många filmer på TV ska sändas mitt i natten?


Vem sitter och tittar på film klockan 01.00 eller 03.00, mer än de som jobbar natt. Om nu de hinner titta på TV under arbetstid det vill säga. Är det inte så att de flesta människor sover på natten och är vakna på dagen?


Om man sedan vill fortsätta titta på TV så går det bra klockan 05.00 eller 06.00 Sedan är det dax för föräldrarna att gå och lägga sig. Då är det barnens tur att vakna och se på TV för då börjar barnprogrammen. Fast det är klart, för de vuxna som inte är trötta ännu, efter en hel natts filmer kan väl alltid kolla in frukostprogrammen.


Nej, nu gick jag kanske lite långt. Det är klart att TV kan få sända hela natten och hela dagen för min del. Men frågan återstår ändå ..... Varför så många filmer mitt i natten och så få filmer på kvällen???


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards