Alla inlägg under december 2008

Av Aggiator - 31 december 2008 23:16


Ring, klocka, ring i bistra nyårsnatten
mot rymdens norrskenssky och markens snö;
det gamla året lägger sig att dö...
Ring själaringning över land och vatten!

Ring in det nya och ring ut det gamla
i årets första, skälvande minut.
Ring lögnens makt från världens gränser ut,
och ring in sanningens till oss som famla.

Ring våra tankar ut ur sorgens häkten,
och ring hugsvalelse till sargad barm.
Ring hatet ut emellan rik och arm
och ring försoning in till jordens släkten.

Ring ut vad dödsdömt räknar sina dagar
och forngestaltningar av split och kiv.
Ring in ett ädlare, ett högre liv
med bättre syften, mera rena lagar.

Ring ut bekymren, sorgerna och nöden,
och ring den frusna tiden åter varm.
Ring ut till tystnad diktens gatularm,
men ring till sångarhjärtan skaparglöden.

Ring ut den stolthet, som blott räknar anor,
förtalets lömskhet, avundens försåt.
Ring in det rätta på triumfens stråt,
och ring till seger mänsklighetens fanor.

Ring, klocka, ring... och seklets krankhet vike;
det dagas, släktet fram i styrka går!
Ring ut, ring ut de tusen krigens år,
ring in den tusenåra fredens rike!

Ring in den tid, då andarna befrias
ur själviskhetens sammansnörda band.
Ring mörkrets skuggor bort ur alla land;
ring honom in, den bidande Messias.



Av Aggiator - 31 december 2008 13:45


Jag vill inte alls förstöra det roliga med nyårsfirandet.

Det är kul och fint med fyrverkeri.


Men som f.d hundägare vet jag vilket helvete det kan vara för våra sällskapsdjur med allt smällande och visslande, som de inte förstår vad det är för något eller kommer ifrån. Så jag ber en liten bön till er alla, därute i nyårsfirandet, att försöka begränsa smällandet till tolvslaget, så att alla djur inte ska behöva lida längre än nödvändigt idag.




Av Aggiator - 30 december 2008 21:30


Ja då har jag varit på ett Yoga-pass igen,

med alla dessa sköna "ansanas" plus lite flera givetvis.

Man ska inte heller glömma de inledande solhälsningarna.


NAMASTÉ


Av Aggiator - 30 december 2008 16:11


Idag har jag tagit mig samman och uppdaterat drivrutinen till grafikkortet. Datorn har uppfört sig lite struligt på sista tiden. Så nu hoppas jag att datorn ska fungera lite bättre. Jag har surfat runt en stund nu och det verkar faktiskt som om det har hjälpt. Det gör mig glad!


Av Aggiator - 30 december 2008 00:11


Motgång är en del av livet.

Den kan inte kontrolleras.

Vad vi kan kontrollera är hur vi reagerar på den.


Av Aggiator - 29 december 2008 23:18


Nu är det inte lång tid kvar av 2008.


Tänk jag tycker inte att det har gått speciellt lång tid sedan milleniumskiftet. Då när alla, inklusive jag själv, var helt säker på att datorn skulle bryta ihop och vägra fungera 1:a januari 2000. Så blev det nu inte. Jag vaknade, satte igång datorn och allt fungerade. Jag blev så glad att jag gjorde en special bakgrundsbild till datorns skrivbord för att fira att datorn fungerade. Då använde jag Windows 98 och hade laddat ner en speciell patch från Microsoft. Fast jag vet inte än idag om det var nödvändigt. Jag ville bara inte chansa :-)


Men nu har vi lämnat den tiden bakom oss för länge sedan. Idag använder vi Windows XP eller Windows Vista. Snart går vi in i år 2009. Ett nytt år, med nya förväntningar ... eller ... med finanskris och växande arbetslöshet ... så då undrar man lite hur året ska bli. Ibland blir man lite deppig när man tänker på hur vår värld ser ut :-(


Men ändå vet jag att tiden inte går att stanna. Jag är tvungen att följa med. Och jag hoppas av hela mitt hjärta att 2009 ändå ska bli ett hyfsat år för mänskligheten och att inte negativiteten ska lamslå oss. Någon gång i framtiden vänder konjukturen. Hoppas att alla som har möjlighet att påverka gör sitt bästa för att vi inte ska behöva vänta i åratal på den vändningen. Så detta får bli min nyårsbön. Låt inte 2009 bli ett förlorat år!


Av Aggiator - 29 december 2008 22:36


........ gryningspyromanen fira. Se här.

 Häktningstiden har blivit förlängd. Åtal ska vara väckt 5 januari 2009.


Det tror jag är ett klokt fattat beslut.


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards