Alla inlägg den 29 december 2008

Av Aggiator - 29 december 2008 23:18


Nu är det inte lång tid kvar av 2008.


Tänk jag tycker inte att det har gått speciellt lång tid sedan milleniumskiftet. Då när alla, inklusive jag själv, var helt säker på att datorn skulle bryta ihop och vägra fungera 1:a januari 2000. Så blev det nu inte. Jag vaknade, satte igång datorn och allt fungerade. Jag blev så glad att jag gjorde en special bakgrundsbild till datorns skrivbord för att fira att datorn fungerade. Då använde jag Windows 98 och hade laddat ner en speciell patch från Microsoft. Fast jag vet inte än idag om det var nödvändigt. Jag ville bara inte chansa :-)


Men nu har vi lämnat den tiden bakom oss för länge sedan. Idag använder vi Windows XP eller Windows Vista. Snart går vi in i år 2009. Ett nytt år, med nya förväntningar ... eller ... med finanskris och växande arbetslöshet ... så då undrar man lite hur året ska bli. Ibland blir man lite deppig när man tänker på hur vår värld ser ut :-(


Men ändå vet jag att tiden inte går att stanna. Jag är tvungen att följa med. Och jag hoppas av hela mitt hjärta att 2009 ändå ska bli ett hyfsat år för mänskligheten och att inte negativiteten ska lamslå oss. Någon gång i framtiden vänder konjukturen. Hoppas att alla som har möjlighet att påverka gör sitt bästa för att vi inte ska behöva vänta i åratal på den vändningen. Så detta får bli min nyårsbön. Låt inte 2009 bli ett förlorat år!


Av Aggiator - 29 december 2008 22:36


........ gryningspyromanen fira. Se här.

 Häktningstiden har blivit förlängd. Åtal ska vara väckt 5 januari 2009.


Det tror jag är ett klokt fattat beslut.


Av Aggiator - 29 december 2008 16:57


Bästa IT support!

Jag behöver er hjälp.


Det är så att förra året uppgraderade jag från Pojkvän 5.0 till Man 1.0 Då märkte jag en prestandafösämring i blommor- och smyckeprogrammen som fungerade allldeles utmärkt under Pojkvän 5.0
Dessutom så avinstallerade man 1.0 massor av värdefulla program, som t.ex Romans 9.9, Restaurangmiddag 9.8 Istället installerades oönskade program som Tipsextra 5.0, Sportnytt 3.0 Konversation 8.0 fungerar inte längre och Husstädning 2.6 kraschar helt enkelt systemet. Jag har försökt köra Tjata 5.3 för att fixa problemen, men det hjälper inte. Vad ska jag göra.


Tack på förhand.
"Från desperat."



Svar från IT-support:

Bästa desperat


För det första, kom ihåg att Pojkvän 5.0 är underhållsprogram, medan Man 1.0 är ett operativsystem. Försök att köra kommandot c:\JAG TRODDE DU ÄLSKADE MIG och installera tårar 6.2 Man 1.0 kommer då automatiskt att köra programmet Skuldkänslor 3.0 och Blommor 7.0 Men kom ihåg, det går inte att köra kommandot c:\ JAG TRODDE ATT DU ÄLSKADE MIG i tid och otid och var även mycket försiktig med att köra Tjata 5.3 För alltför flitigt användande av ovanstående kommando samt av Tjata 5.3 kan orsaka att man 1.0 installerar tystnad 2.5, samt Happy Hour 7.0 och Öl 6.1 Öl. 6.1 är i sin tur ett mycket dåligt program som skapar snarkar högt-wav-filer på större delen av hårddisken. Och kom ihåg! Vad du än gör, installera inte heller Svärmor 1.0 och försök inte att installera ett annat pojkvänsprogram! Dessa program stöds inte och kommer att krascha MAN.1.0


För att summera så är MAN 1.0 ett bra och tryggt program som kan ge dig mycket på lite sikt, men det har ett begränsat minne, och tar lite tid på sig för att lära sig nya funktioner. Du bör inte avinstallera Man 1.0 eftersom du då därmed avlägsnar minst 50 procent av systemresurserna och gör datorn väldigt ostabil. Om du ändå skulle få för dig att avinstallera Man 1.0, så måste du omedelbart installera Pojkvän 6.0 med tillhörande underprogram såsom Hög lön 4.5 och Pengar på banken 7.6 Men Pojkvän 6.0 med dessa tillhörande underprogram kan vara svårt att få tag på tillräckligt snabbt. Och det är stor risk att datorn hinner krascha helt innan dess och aldrig mera bli sig lik igen. Det räcker alltså inte längre med att bara installera Pojkvän 6.0 även om Romans 9.9 och Restaurangmiddag 9.8 skulle följa med.

Vi rekomenderar alltså att du behåller Man 1.0 och försöker anpassa dig därefter. Du kan dock överväga att kanske köpa lite extra-utrustning för att öka prestandan. Personligen rekommderar jag Varm mat 3.0, Städat och fint 5.5 och Sexiga damunderkläder 6.9


Lycka till.

IT-supporten


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Gästboken

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards