Alla inlägg under december 2008

Av Aggiator - 18 december 2008 16:30


Här är ett par, boende i New Jersey, som har gjort just det.

Föräldrarna undrar hur ett namn kan vara stötande och påstår sig inte vara rasister. Men de tycker inte att ”raser ska mixas”.


Jag undrar hur man kan få för sig att döpa sitt barn till Adolf Hitler.

Någon baktanke bakom måste väl finnas. Ingen normalt funtad människa kan väl få för sig att ge ett så idiotiskt namn till sitt älskade barn, utan baktanke. Det här med att inte raser ska mixas låter skumt, förtäckt rasism kanske. Jag säger bara stackars barn. Han kommer säkert att hata sina färäldrar som vuxen och försöka byta bort sitt namn så fort han kan.

Av Aggiator - 17 december 2008 16:35


Förutom att handla har jag (vi) jagat runt efter en gran idag. Detta skulle jag egentligen ha gjort redan i slutet av förra veckan, om jag inte hade blivit dålig. Nu var jag lite rädd för att inte hitta en fin liten gran eftersom det börjar bli lite utrensat på den fronten. Men jag (vi) hade tur och hittade en fin liten gran till oss och rätt snabt gick det också.


Har druckit alkoholfri glögg nu i eftermiddags. Hittade en ny smak på Coop när vi handlade som verkade intressant. Tindra Glögg, smaksatt med choklad och pomerans, 50 cl för 26,90 kr. Den var inte alls så dum att dricka. Faktiskt riktigt god, om man bortser att den inte innehöll någon alkohol. Men ibland är det bra att kunna dricka något som inte förbjuder bilkörning efterår *ler*




Av Aggiator - 16 december 2008 23:07


.... väckte oss också. Jag tänkte först på en bomb, dvs rekylen av den fick golv och väggar att skaka. Tanke nummer två var jordbävning. Men nej, varken jag eller maken ville inte tro på detta. Somnade sedan om men hörde på radion lite senare på morgonen att det verkligen hade skett en jordbävning. Vi hade nog tur här för inga tavlor eller andra saker rörde på sig av skalvet. Mina kollegor på jobbet hade också reagerat på skalvet.


Det finns ganska mycket information på nätet. På filmen här ser man hur en övervakningskamera har fångat skalvet i Ystad. Tyckte att filmen var lite otäck att titta på. Men måste erkänna att man blir både skakad och fashinerad över naturens krafter.


Här är lite information om andra Svenska skalv som har skett tidigare.


Av Aggiator - 15 december 2008 23:28


Jobbat har jag gjort idag och det gick bra, men jag har hosta kvar.

Träningen idag fick jag tyvärr ställa in tills jag blir riktigt frisk *suck*


Nu ska jag gå och lägga mig för det kommer en ny dag imorgon.


God Natt


Av Aggiator - 15 december 2008 23:07


står det om här på http://www.kvp.se/prylar/1.1404408/attack-mot-internet-explorer-anvandare


Det var ingen kul läsning.


Attacken börjar när man surfar in på en webbsida som innehåller ett skadligt Javascript. Läsaren blir dirigerad till en annan webbsida och en skadlig fil, kallat JS_DLOAD.MD, laddas ner. Sen får hackaren tillgång till informationen på datorn, och detta utan att användaren märker något.


Därför är det viktigt att ha virusprogram, brandvägg och sunt förnuft när man surfar. Fast även om man är skyddad ska man nog inte ta för lätt på saken utan vidta försiktighet. Hoppas på en patch kommer snabbt.


Av Aggiator - 15 december 2008 22:10


Gryningspyromanen häktades på måndagseftermiddagen, men inte för bränderna utan på sannolika skäl misstänkt för stöld och för hot mot tjänsteman. Fast själv tänker han överklaga det beslutet som "han tycker är ett utstuderat svineri" och han nekar till brott.


Kolla även här ........ och här




Av Aggiator - 14 december 2008 16:15


Kolla här


"Det låter som ett aprilskämt, men Oleg Teterin äger faktiskt rätten till smilisen ;-). Det har den ryska motsvarigheten till Patent- och registreringsverket slagit fast, rapporterar BBC."


 ;-)  är en grafisk symbol som skapas med hjälp av vanliga skrivtecken på tangentbordet. Dessa symboler har sedan internets begynnelse använts för att visa känslor och tillstånd.


Kan man äga rätten till en smilie ???

Går det att komma så långt bakefter och varumärkesskydda en gammal smiliesymbol? Jag tycker att det låter ganska sjukt.



Av Aggiator - 14 december 2008 15:42


Nu tänder vi det tredje ljuset .........

och jag är bättre även om än inte bra.

Jag tänker i vart fall satsa på och jobba imorgon.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Gästboken

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards