Alla inlägg under december 2008

Av Aggiator - 13 december 2008 23:23

Ja då var Lucia över för detta året.

Jag mår lite bättre idag än igår.


Jag vill bara tacka min kära make

med en liten ros,

för att han tar hand om mig så bra när jag är sjuk.

Jag älskar dig.


Av Aggiator - 12 december 2008 23:42


                                   How to Tie a Tie



How to Tie a Tie -- powered by eHow.com
Av Aggiator - 12 december 2008 21:22


Jag är kraftigt förkyld och har sovit större delen av dagen. När man sedan kollar på nätet dyker man över nedanstående ......


Regeringen förbereder en ny kontroversiell lag om lagring av trafikdata.

Lagförslaget innebär att information om alla telefonsamtal, e-post, sms och fax ska lagras och kunna krävas ut av polisen och Säpo. Kritiker menar att

datalagringslagen är integritetskränkande.


Medan debatten rasar vidare om FRA-lagen och Ipred-lagen förbereder regeringen nu en ny lag som också kritiseras för att vara integritetskränkande. Lagen, som bygger på ett tvingande EU-direktiv,

skulle egenligen träda i kraft 1 mars 2009, men nu väntas lagen dröja.


Enligt Ramberg är den nya trafikdatalagen en del av en större trend.

Det finns en alldeles oerhört tydlig trend att den personliga integriteten och rättssäkerheten – bägge delarna – åsidosätts i allt högre grad i brottsbekämpningens namn.


Ja vad ska man säga om detta då. Känns lite som i George Orvells 1984. Storebror ser allt vad du gör, inte bara på TV i "Bigbrother" utan i verligheten. Våra politiker måste vara hemskt rädda för oss vanliga människor och våra åsikter när man planerar något sådant. Eller .....


Det är för att bekämpa brott som lagen förbereds. Men ändå det känns som Öststatsfasoner i gamla DDR. Är detta verkligen nödvändigt, för att skydda oss mot skurkarna! Har jag inte rätt längre till ett privat liv längre.


Läs hela artikeln här : http://aftonbladet.se/nyheter/article3976076.ab



Av Aggiator - 10 december 2008 23:38


Håller på att bli förkyld och det är inget roligt.

Min man är redan förkyld,

och många runt omkring mig likaså

så det var väntat, tyvärr


Hittade en kul länk att testa http://www.hitta.se/gatubild/

 Surfa runt gående i stockholms gatubild i förstapersonperspektiv.

Man ser exakt hur gatan ser ut och kan snurra runt 360 grader.

 Två miljoner högkvalitativa fotografier och totalt 1 200 kilometer vägsträcka har fotograferats till denna nya tjänsten.

Det går att läsa mer här.......... http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3962703.ab


Den övriga kvällen har förflutit framför TV:n,

kollade in Det Okända på TV4+ bland annat.

Nu är det dax att gå och lägga sig så ....

God Natt




Av Aggiator - 9 december 2008 23:02


Jaha då läser jag i Ystads Allehanda att Mammografiundersökningen inte behöver vara så smärtsam som den är nu, eftersom man egentligen inte behöver pressa ihop brösten med så starkt tryck som man gör nu för att få bra röntgenbilder.


Detta är något som jag själv har undrat över. Det är inte så väldigt länge sedan som jag själv gjorde min 2:a mammografiundersökning. Denna andra gången gjorde det visserligen ont men det kändes ändå bättre än den första gången. Första gången var hemsk, fruktansvärd och jag trodde att man skulle förstöra brösten i "pressmaskinen".


Då när jag nu läser att det inte är nödvändigt att pressa så hårt blir jag väldigt glad. Jag har själv undrat under undersökningarna om det verkligen har varit nödvändigt och fått till svar att det var det. Jag har också funderat på varför ingen inom sjukvården har reagerat på detta tidigare. Alla kvinnor som jag har pratat med mammografi om har tyckt att det gjorde ont, fast vissa har tyckt mer och vissa mindre ont, men ändå ont. Det kan faktiskt tänka sig att många kvinnor avstår från mammografi just på grund av smärtan. Och det är inte bra för dem för mammografi är viktigt att gå på för en själv. Därför är det konstigt att ingen har reagerat på detta tidigare förrän sjuksköterskan Tina Matscheko på mammografienheten på länssjukhuset i Kalmar började ifrågasätta kompressionstryckets betydelse och kom fram till att trycket mycket väl kunde minskas utan att resultatet blev lidande.


Kanske kan jag se fram emot min nästa mammografiundersökning istället för att bara genomlida den. Förresten resultatet av denna gången visade att jag inte hade någon cancer i mina bröst och det var skönt!


Av Aggiator - 9 december 2008 14:21


Bästa IT support!

Förra året uppgraderade jag från Flickvän 7.0 till Hustru 1.0 Så fort jag hade installerat programmet märkte jag att det började kräva att jag skulle installera Barn 1.1, 1.2 och 1.3 Det tog en massa tid och krävde en massa resurser. Det stod det inget om i programspecifikationen. Dessutom installerade sig Hustru 1.0 i alla andra program och dyker upp så fort jag startar datorn och övervakar alla mina aktiviteter. Gamla program som Pokerafton 10.3, Fyllefest 3.5 och Söndagsfotboll 5.0 fungerar inte längre. När jag försöker starta dem får jag felmeddelandet: "Du har utfört en otillåten aktivitet. Stäng genast ner alla program som inte stöds av Hustru 1.0!"
Det är omöjligt att hålla Hustru 1.0 i bakgrunden medan jag försöker köra några av mina favoritprogram. Jag har funderat på att återgå till Flickvän 7.0, men jag kan inte ens avinstallera Hustru 1.0 Kan ni hjälpa mig?

Tack på förhand,
"Frustrerad och förvirrad"
           


Svar från IT-support:

Bäste Frustrerad och förvirrad!

Problemet du beskriver är mycket vanligt och många klagar över samma sak. Orsaken till problemet är ett grundläggande missförstånd. Hustru 1.0 är inte, som många män tror, ett nytto- och underhållningsprogram, utan ett operativsystem som är designat för att styra allt. Att försöka gå tillbaka till Flickvän 7.0 när Hustru 1.0 är installerat är dömt att misslyckas. Några har försökt med att installera Flickvän 8.0 eller Hustru 2.0, men det har slutat med att de har fått mer problem än vad de hade med Hustru 1.0 Vi rekomenderar att du behåller Hustru 1.0 och försöker göra det bästa av situationen, samt att du eventuellt läser hela kapitel 6 i manualen "Vanliga programfel". Datorn kommer att fungera perfekt så länge du tar ansvar för alla systemfel, oavsett vem som har förorsakat dem. Det räcker med att du skriver:/FÖRLÅT, så återvänder styrsystemet till normaltillståndet. Hustru 1.0 är ett storartat program som dock kräver ett visst mått av underhåll. Du kan försöka med att köpa tilläggsprogram för att öka funktionaliteten. Vi rekomenderar Blommor 2.1, Choklad 5.3 eller i extremfall mjukvarupaketet Päls 2000. Vi avråder å det bestämdaste från att installera Älskarinna i kortkort 3.3 eftersom detta program inte stöds av Hustru 1.0 och kommer att resultera i att Hustru 1.0 avinstallerar sig själv och därmed avlägsnar 50 procent av systemresurserna. Älskarinna i kortkort 3.3 kräver själv stora systemresurser, som inte finns kvar efter det att Hustru 1.0 har avinstallerat sig själv.

Vänligen IT-supporten

 

Av Aggiator - 8 december 2008 23:59


Jag har varit och ätit jultallrik, som jobbet bjöd på,

tillsammans med mina arbetskamrater.

Det var gott.

Men vi blev lite besvikna på att gröten saknades.


Faktum är att det var bättre förra året,

för då fick vi ett helt julbord

att gå och plocka från.

Och det var på samma ställe som vi var på i år.



Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Gästboken

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards