Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Aggiator - 5 januari 2009 23:09


Jag har varit duktig och varit på ett Body Balance-pass ikväll. Resten av kvällen har tillbringats slötittande framför TV.


För er som kanske inte vet vad Body Balance är så skulle vilja förklara så här,

som det står i min brochyr:


Body Balance är en blandning av tai chi, yoga och pilates. Du tränar styrka och rörlighet till skön och följsam musik samtidigt som du blir lugn och fokuserad.


Dvs .... det som utlovas är ........att ........Body Balance .........

  • Stärker dina mag- och ryggmuskler.
  • Du blir starkare och smidigare i hela kroppen.
  • Förbättrar din rörlighet och balans.
  • Minskar stress och spänningar.
  • Förbättrar din hållning.
  • Ökar din konsentrationsförmåga och mentala närvaro.

Personligen så är jag mer förtjust i Yogan, men jag ser Body Balance som ett bra komplement till min Yoga. Eftersom det inte spelar någon roll vad du tränar, bara det ger dig en allsidig träning som du trivs med. Det heter att träning ska vara kul. Här får man en del Core-träning på köpet via pilatesdelen. Och även Body Balance har en skön avslappningsfas inlagd i slutet av passet precis som yogan.


Nu vet ni lite mer om Body Balance och det är dax för mig att säga .....GOD NATT

Av Aggiator - 5 januari 2009 15:33


Ja, då var det över för denna gången. Jo jag vet att det inte är

tjugondagknut förrän den 13:e, men det var dax att kasta ut granen ändå.

Det är visserligen med mycket blandade känslor som jag gör detta. Om jag fick bestämma helt allena skulle jag nog låta granen vara kvar en tid till.


Men jag måste samtidigt erkänna att det är rätt skönt att bli av med den nu. Det blir alltid så stor plats i rummet när granen har åkt ut och så känns det renare också. Fast barr efter granen kan man hitta hela året. Jag förstår inte hur de kan gömma sig så bra. Man städar och man städar och ändå .....


Fast *ler* övriga julprynader och dukar får vara kvar till "Knut kör julen ut".




Av Aggiator - 5 januari 2009 12:38


Detta är för er som någon gång har tittat på VEM VILL BLI MILJONÄR!

               

Bengt Magnusson i sängkammaren:
- Älskling, ska vi ha sex?
- Nej, jag har huvudvärk!
- Är det ditt slutgiltiga svar?
- Mmmm...
- Du är helt säker?
- Ja!
- Ingen tvekan?
- NEJ!!!

Bengt tittar länge på henne...
- Då vill JAG utnyttja min livlina och ringa en vän!


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards