Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Aggiator - 20 januari 2009 18:53


.... men inte för några bränder.  Utan för stöld, förgripelse mot tjänsteman och hot mot tjänsteman. Han har tidigare även erkänt ett fall av narkotikabrott. Eftersom han har en villkorlig frigivning från ett treårigt fängelsestraff sedan tidigare backas det även på med tre månader för detta på staffet. Det ger alltså sammanlagt åtta månader i fängelse, minus de veckor han suttit häktad.


Om han nu är skyldig till bränderna så är det bra att han befinner sig i fängelse några månader fram. Det har ju faktiskt varit lugnt och skönt utan några anlagda bränder under tiden som han har sutit i häktet och det kan man fundera lite på varför det har varit så, om han nu skulle vara oskyldig, menar jag. Börjar det brinna när han muckar från fängelset så är väl saken klar, fast det då inte går att bevisa. Alla är oskyldiga i vårt rättsystem även om vi är skyldiga tills motsattsen bevisas hur uppenbart det än tycks vara.

Jag tror vad jag tror. Vad tror ni som läser detta?


Läs här i Ystad AllehandaSydsvenskan och DN.


Av Aggiator - 20 januari 2009 12:16


Då var det dax igen med ett klokt ord att tänka på.


Jag vet vad jag flyr ifrån,men inte

vad jag söker efter.

Michel de Montaigne







Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Gästboken

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards