Alla inlägg under januari 2009

Av Aggiator - 17 januari 2009 22:54


Det var troligtvis en meteorit som syntes över skåne. Alltså var det ingen UFO den här gången i alla fall.


Läs mer om himlafenomenet här.

Eller kolla webb-TV här.



Av Aggiator - 17 januari 2009 20:13


Ja, jag tycker att det är en intressant tanke att det skulle kunna finnas liv ute i rynden. Faktum är att jag har svårt att förstå att vi skulle vara den enda planeten med liv i universum. Men liv kan vara så oändligt mycket. Allt inom hela spannet från mikroorganister och bakterier till intelligenta varelser som oss. Om vi då leker lite med tanken så är det inte omöjligt att det finns mikroorganismer på andra planeter. Men hur är det med intelligent liv? Det kan finnas, eller ha funnits, eller kommer kanske att finnas den gång vi och vår planet inte finns mer. För den tiden kommer då inte jorden är bebolig vare sig vi vill eller inte, inget har evigt liv inte ens vår planet.


Men hur var det då med ett annat liv i rymden. Jo, jag kan nog tro att det finns ett intelligent liv där ute. Men jag tror inte att det finns i vårt solsystem utan i något annat solsystem som ligger för oss väldigt avlägset. Då är det nog inte meningen att våra vägar ska korsas. Här ställer jag mig alltså skeptisk till UFO, flygande tefat och dyligt. För att bli troende angående detta så måste jag nog uppleva det först. Även om jag vill lova att jag skulle bli jätterädd om det hade inträffat att ett UFO hade landat bredvid mig.*skrattar* När det däremot gäller mikroorganismer, bakterier och dyligt blir jag inte ett dugg förvånad om vi skulle hitta det någonstans ute i rymden, på någon annan planet än vår jord.


Nu är det så att rymdsonden Phoenix har landat på Mars, för att börja leta efter liv på planeten. Phoenix undersöker Mars polaris. och Metangas väcker hopp om liv på Mars. Detta kan vara någon typ av liv som finns här, kanske. Men det behöver inte betyda att det är liv på Mars för där finns metangas. Framtiden och forskningen får utforska och ge svar på detta. Men håll med om att det är ett fascinerande ämne och en fascinerande tanke. Det har kanske till och med funnits ett intelligent liv på Mars som dog ut då vår planet började leva. Kanske dog "Marsianerna" då  ut på grund av att Mars livstid var slut. Eller kan planeten fallit offer för växthuseffekten. Fast detta är förstås bara fria fantasier från mig.  ;-)



 


Lite Mars-fakta:

Den yttersta av solsystemets stenplaneter, den fjärde från solen. Med torr ökenplanet, den som mest liknar jorden. Den röda färgen beror på järnoxid (rost) på ytan och i atmosfären.

Diameter: 6 780 kilometer

Gravitation: 38 procent av jordens.

Ett Marsår: 687 jorddagar.

Ett Marsdygn: 24 timmar, 39 minuter, 35 sekunder.

Atmosfär: Koldioxid (95,3 procent), kväve (2,7), argon (1,6), syre (0,13).

Yttemperatur: Varierar från minus 128 grader under polarnatten till plus 27 grader vid ekvatorn. (TT)



Av Aggiator - 16 januari 2009 17:28


Du missar 100 procent av alla skott

du inte skjuter.

Wayne Gretzky


Dessa tankar har jag fastnat för idag. Synd bara att alla inte förstår innebörden i orden, utan stampar kvar i negativt tänkande.


Av Aggiator - 15 januari 2009 22:10


Idag har jag ringt till elverket och kollat hur mycket elström som vi gör av med. Vi har konstaterat att det är något som "läcker ström" eftersom vår förbrukning enligt elmätaren har ökat ganska mycket, vilket elräkningen visar. Frågan är då bara vad det är som behöver åtgärdas. Det kan vara ventilationsaggregatet eftersom det inte fungerar som det ska. Det är trots allt felanmält, men dessa hantverkare är hopplösa och inte blir det bättre av att vår förening håller i detta. Samtidigt om det nu skulle visa sig att det är det som är felet så vill inte jag betala en massa pengar i räkningar för detta i onödan. Jag vill ha detta åtgärdat snarast möjligt och är trött på att *suck* bara vänta, vänta och vänta. :-(


Av Aggiator - 14 januari 2009 16:49

Jag hittade en gratis kram hos Trollpackan som man fick ta med sig och dela vidare till den som behöver en kram.


Hämta och skicka gärna kramen vidare via er egen blogg om ni vill.



Av Aggiator - 12 januari 2009 22:54


Ja, då har jag varit på Body Balance igen.

Body Balance nr 43

ett fysiskt tufft pass, med mycket inriktning på core.

Så jag är just nu nöjd med mig själv.


Nu är det snart dax att lägga sig, så .....

 God Natt


Av Aggiator - 10 januari 2009 16:56


Jag måste erkänna. Jag har ofta svårt att slänga gamla kläder även om jag innerst inne vet att jag aldrig kommer att använda dem igen. Mycket är känslomässigt men sedan är det också så att en del kläder som stannar kvar i min garderob, gör det bara för att det kan vara bra dem kvar till trädgårdsarbete mm. Här kommer mitt praktiska jag fram och det är svårt att stoppa den biten av mig själv. Jag vet inte om jag lurar mig själv här, men nog är det väl bra att ha något som man inte behöver vara rädd om. Fast hur mycket "jag inte är rädd om" kläder behöver man. Jag har nog rent för mycker är jag rädd.


Har du liksom jag svårt att rensa i din garderob? Då kan du kanske kolla här, för att få lite goda råd och pepping. Här finns också Ebba von Sydows guide till garderobsrensningen


Av Aggiator - 10 januari 2009 15:33


Vill du veta något om vägen du har

framför dig, fråga den du möter.


Kinesiskt ordspråk


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards