Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Aggiator - 1 februari 2009 20:42


Då var denna helgen snart slut och det är åter dax att arbeta imorgon.

Har precis tittat lite på TV:n, en ganska kass film, "Summer catch". Nja den gick att titta på men jag är nog inte så intesserade av filmer med tema collige och baseboll.


Då var det betydligt bättre klass på Kay Pollaks film, "Såsom i himmelen" som jag såg igår. Fast innan dess kollade jag in "Lyxfällan i repris, missade orginaldagen.


En stor del av helgen har givetvis även tillbringats framför dator. Och i eftermiddags var jag på Yoga, ett styrkepass blev det denna gång. Så jag får åter tacka mig själv för det med .....

Namasté


Nu väntar jag på att trollkarlen i "Trollkarlens hemligheter" ska avslöja lite mer för mig (TV 5). Ska bli spännande *skrattar*, sedan väntar sängen och ....


God Natt




Av Aggiator - 1 februari 2009 11:46


Enligt vad The Times skriver så låter allt fler kvinnor vill låta göra sina fötter smalare, för att de ska passa till skomodet. Det förekommer också att de vill låta förkorta stortån för att få en perfekt båge med tårna som passar. Det är också populärt att fettsuga vaderna så att de ska se snygga ut i smala knähöga stövlar.

 

Aldrig att jag tänker låta operera om mig för att passa in i modet. Visst skorna är snygga, sexiga. Men ändå, varför kan man inte tillverka snygga, sexiga skor som passar kvinnofoten i stället. Kvinnokroppen och nu alltså även kvinnofoten ska inte ständigt behöva anpassas efter modedesignerns olika trender. Om jag inte kan passa i en sko eller klara av att gå i den så köper jag inte den, hur underbar den än må vara. Det är ett sjukt mode vi har, med lika sjuka designers.               


 Läs hela artikeln i aftonbladet



Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Gästboken

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards