Direktlänk till inlägg 22 mars 2009

Pensionsavtal – på 32 miljoner! LO var med och fattade beslutet.

Av Aggiator - 22 mars 2009 22:23


AMF:s förre vd Christer Elmehagen uppges ha varit missnöjd med sin årslön på fem miljoner. Då fick han i stället ett fylligt pensionsavtal – på 32 miljoner. En av dem som var med och fattade beslutet var LO:s ordförande Wanja Lundby-Wedin. Beslutet om den kraftigt höjda pensionen fattades på ett styrelsemöte den 2 mars 2004. LO:s ordförande Wanja Lundby-Wedin var i går inte anträffbar. Men tidigare har hon rasat mot direktörers pensionsavtal och bonusar.


Skäms Wanja Lundby-Wedin!!!

Jag skäms i alla fall för hela LO-kollektivet.


Jag blir ärligt talat jävligt förbannad --- Hur ska LO kunna förhandla om löner till "vanliga dödliga folk" när de skor sig själva på vår bekostnad!?!

Jag är missnöjd med min lön, Wanja! Jag hade varit jättenöjd med bara ynka 5 miljoner i årslön, kan du inte fixa det till mig? Snälla!, snälla .....


Det tycks inte finns en enda ärlig människa bland våra "toppar". De enda de bryr sig om är deras egna feta arsle. Jag undrar också vad de gör för att förtjäna dessa, för oss vanliga människor, astronomiska lönerna? Är någon av dem värda så mycket? Nej, absolut inte tycker jag. Men likväl läser vi nästan dagligen om höjda bomusavtal, höjda pensionsavtal och, fallskärmar som på så sätt ger en smyghöjning av lönen. Mycket vill ha mer heter det, vilket är så sant, så sant.

Men vi "vanliga" borde snart börja göra våra röster hörda. Vi kan inte längre acceptera att de med makt, hela tiden skor sig på detta sättet. Därför är det bra ju mer och mer som kommer fram i ljuset. Det borde vara straffbart att bära sig åt på det sättet som de gör!!!


Läs även mer om detta ... här .... här.... här .... och ....här.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aggiator - 22 augusti 2016 21:51


Enligt msn´s sajt livstil så är höstens stora trend bland hårfärger Grå Ombré. Håret ska vara grått. Har man inte naturligt grått hår är det dax att färga det nu.                   Bilden är lånad från msn´s sajt    Jag tror att jag avstå...

Av Aggiator - 21 augusti 2016 21:33

  Ja, det är vad jag läser på DN.idag. Förklaringen är Klimathotet som förväntas försämra tillgången på bra kaffebönor. T.ex kan bladrost, ett slags svamp som angriper kaffeplantorna öka när väderförhållanden ändras.   Minette Rosén, kaffei...

Av Aggiator - 20 augusti 2016 21:37

Efter att ha varit borta härifrån under en längre tid nu så har jag upptäckt att jag (dvs. bloggen) är kvar. Så då fick jag idé att kanske det är dax att vara här lite igen. En del har ändrats här men inte mycket. Pingandet och bloggosfären (heter ...

Av Aggiator - 18 augusti 2016 21:59

Enligt Göteborgsposten så planerar J.K.Rowling återbesöka Harry Potters magiska värld i tre nya noveller.   De nya böckerna är tänkta som ett supplement till Harry Potter-böckerna och är i det kortare formatet. De kommer att glädja läsare och ta ...

Av Aggiator - 17 augusti 2016 20:18

Förre gymnasie- och kunskapsminister Aida Hadžialić (S) avgick i lördags efter att ha åkt fast för rattfylleri med 0,2 promille i blodet, på väg hem från en fest. Hon har nu lämnat in en ansökan om avgångsvederlag, som väntas ge drygt 1,5 miljon...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards