Direktlänk till inlägg 23 mars 2009

Oj, oj, oj ... är det synd om Wanja ?

Av Aggiator - 23 mars 2009 20:47


Skandal på skandal poppar upp ........ Det är inte bara AMF:s förre vd, Christer Elmehagen som skor sig.


Wanja Lundby-Wedin har, i sin egenskap av LO:s ordförande, även godkänt ett pensionsavtal för AFA Försäkrings förre vd Torgny Wännström, 62 år till ett värde av minst 36 miljoner. Det innebär att han vid 80 års ålder lågt räknat har kvitterat ut 36 miljoner kronor i pension från AFA Försäkring. Ingen Fattigpensionär alltså. Själv vill han inte uttala sig om sin fallskärm. Han anställdes 1992  gammalt avtal som han fick när han anställdes säger LO:s andre vice ordförande Ulla Lindqvist. Som om det nu skulle vara en förmildrande omständighet!?!



Wanja Lundby-Wedin kommenterar beslutet angående Christer Elmehagens 32 miljoner kronors pensionsavsättning med "Jag känner mig grundlurad. Jag har inte varit med och fattat några beslut med sådana konsekvenser att han skulle få 30 miljoner kronor för tre år. Jag blir upprörd när jag ser hur mycket han har fått, säger hon till TT."


Även två av tre vice vd:ar i AFA Försäkring har guldkantade fallskärmar. För dem är pensionen 70 procent av lönen på drygt två miljoner mellan 60 och 65 års ålder. Därefter 65 procent, livet ut.


Är det då synd om Wanja Lundby-Wedin som blivit sååå grundlurad ?

Som styrelsemedlem och LO-ordförande kan man tycka att hon måste hon suttit och sovit på sin post för att missa detta I så fall kan jag tycka att du har skött dit arbete mycket dåligt Wanja!!!


Alla dessa höga herrar (och eventuella kvinnor) borde om de hade någon skam i kroppen genast avgå och avstå från sina guldkantade förmåner.



Och för dig Wanja Lundby-Wedin gäller detsamma, avgå!

Utan din egen höga lön och förmåner, för du är inte värd något av dem!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aggiator - 22 augusti 2016 21:51


Enligt msn´s sajt livstil så är höstens stora trend bland hårfärger Grå Ombré. Håret ska vara grått. Har man inte naturligt grått hår är det dax att färga det nu.                   Bilden är lånad från msn´s sajt    Jag tror att jag avstå...

Av Aggiator - 21 augusti 2016 21:33

  Ja, det är vad jag läser på DN.idag. Förklaringen är Klimathotet som förväntas försämra tillgången på bra kaffebönor. T.ex kan bladrost, ett slags svamp som angriper kaffeplantorna öka när väderförhållanden ändras.   Minette Rosén, kaffei...

Av Aggiator - 20 augusti 2016 21:37

Efter att ha varit borta härifrån under en längre tid nu så har jag upptäckt att jag (dvs. bloggen) är kvar. Så då fick jag idé att kanske det är dax att vara här lite igen. En del har ändrats här men inte mycket. Pingandet och bloggosfären (heter ...

Av Aggiator - 18 augusti 2016 21:59

Enligt Göteborgsposten så planerar J.K.Rowling återbesöka Harry Potters magiska värld i tre nya noveller.   De nya böckerna är tänkta som ett supplement till Harry Potter-böckerna och är i det kortare formatet. De kommer att glädja läsare och ta ...

Av Aggiator - 17 augusti 2016 20:18

Förre gymnasie- och kunskapsminister Aida Hadžialić (S) avgick i lördags efter att ha åkt fast för rattfylleri med 0,2 promille i blodet, på väg hem från en fest. Hon har nu lämnat in en ansökan om avgångsvederlag, som väntas ge drygt 1,5 miljon...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Gästboken

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards