Alla inlägg under mars 2009

Av Aggiator - 22 mars 2009 22:23


AMF:s förre vd Christer Elmehagen uppges ha varit missnöjd med sin årslön på fem miljoner. Då fick han i stället ett fylligt pensionsavtal – på 32 miljoner. En av dem som var med och fattade beslutet var LO:s ordförande Wanja Lundby-Wedin. Beslutet om den kraftigt höjda pensionen fattades på ett styrelsemöte den 2 mars 2004. LO:s ordförande Wanja Lundby-Wedin var i går inte anträffbar. Men tidigare har hon rasat mot direktörers pensionsavtal och bonusar.


Skäms Wanja Lundby-Wedin!!!

Jag skäms i alla fall för hela LO-kollektivet.


Jag blir ärligt talat jävligt förbannad --- Hur ska LO kunna förhandla om löner till "vanliga dödliga folk" när de skor sig själva på vår bekostnad!?!

Jag är missnöjd med min lön, Wanja! Jag hade varit jättenöjd med bara ynka 5 miljoner i årslön, kan du inte fixa det till mig? Snälla!, snälla .....


Det tycks inte finns en enda ärlig människa bland våra "toppar". De enda de bryr sig om är deras egna feta arsle. Jag undrar också vad de gör för att förtjäna dessa, för oss vanliga människor, astronomiska lönerna? Är någon av dem värda så mycket? Nej, absolut inte tycker jag. Men likväl läser vi nästan dagligen om höjda bomusavtal, höjda pensionsavtal och, fallskärmar som på så sätt ger en smyghöjning av lönen. Mycket vill ha mer heter det, vilket är så sant, så sant.

Men vi "vanliga" borde snart börja göra våra röster hörda. Vi kan inte längre acceptera att de med makt, hela tiden skor sig på detta sättet. Därför är det bra ju mer och mer som kommer fram i ljuset. Det borde vara straffbart att bära sig åt på det sättet som de gör!!!


Läs även mer om detta ... här .... här.... här .... och ....här.





Av Aggiator - 21 mars 2009 16:53


Nu finns Vinet Ken Creek, ett rött vin, som är utan de ämnen som skapar illamående. Vinet Ken Creek innehåller bara en bråkdel så mycket garvsyra och histamin som vanliga rödviner. Det är just dessa ämnena som är orsaken till att många mår dåligt när de dricker rött vin säger Magnus Wickman, allergiläkare och professor vid Karolinska institutet.


Om någon av er har  provat vinet, så tala gärna om för oss andra hur det smakade, var det gott, och om det fungerade så bra som det står att det ska göra ?

Av Aggiator - 18 mars 2009 17:34


.... var yogalates.

Det börjar bli en vana nu med just yogalates.

Lite tjatigt, kanske .... men passar mig just nu ganska bra,

på grund av mina arbetstider.


Av Aggiator - 17 mars 2009 18:27


Här är 20 utvalda livsmedlen som är fullproppade med polyfenoler och antioxidanter som saktar ner åldrandet och skyddar mot genetiska risksjukdomar som cancer och hjärtbesvär. Maten sägs ge dig ett längre och friskare liv! Detta enligt den ledande näringsforskaren Gary Williamson, professor i funktionell mat vid Leeds university.


1. Äpplen

2. Björnbär

3. Svart te

4. Blåbär

5. Broccoli

6. Fullkornsflingor

7. Körsbär

8. Körsbärstomater

9. Kaffe

10. Tranbär

11. Mörk choklad

12. Grönt te

13. Apelsiner

14. Persikor

15. Plommon

16. Hallon

17. Röda vindruvor

18. Rödlök

19. Spenat

20. Jordgubbar


Så allt detta i listan här ovanför, kan man alltså äta med gott samvete.

Men fet fisk då? Det finns ingen fisk med, eller fiskolja.

Jag har alltid lärt mig att fet fisk är nyttigt,

men det är det kanske inte längre?


Och Kaffet då? 

Här blev jag lite förvånad, men i rätt

(liten) mängd ska kaffe tydligen vara bra.

Risken är väl att man överkonsummerar här och dricker för mycket.

Grönt te, måste väl ändå vara  mycket nyttigare?


Inte för att jag vill avstå från kaffe. Det kan jag inte.

Men man skulle kunna varva med te ibland.


Av Aggiator - 16 mars 2009 22:56


Rubiks kub är inne igen läser jag här. Lite nostalgi för alla oss som minns hur vi på 80-talet vred och vred på den där kuben för att föröka få varje sida att bli enfärgad. Det var svårt, mycket svårt ... så vi vred och vred och vred.


Nu handlar det inte längre om att lösa kubens mysterium och få färgerna rätt, eftersom alla ändå kan hitta lösningen på internet. Nej, nu gäller det  om hur snabbt man klarar det. Det finns till och med en svensk förening med tävlingar i "Speedcubing", och internationellt tävlas om nya rekord i att lösa kuben.  Holländaren Erik Akkersdijks nya världsrekord den 22 februari är 11,11 sekunder. Man  har också tävlingar i att lösa kuben med en hand, med fötter och med förbundna ögon.


Det är kanske dax att dyka ut i förrådet och 

rota upp min gamla kub ur lådorna och damma av den.


Men jag hittade också en ny leksak här, Rubiks klot, "Rubik´s 360", som häromdagen visades upp på den internationella leksaksmässan i tyska  Nürnberg. Enligt uppgift kommer den att finnas på marknaden framåt hösten. Så här ser den ut ......         

Av Aggiator - 14 mars 2009 21:10


Delar av den meteorit som syntes över Skåne den 17 januari har hittats på Lolland i Danmark, bekräftar lektor Henning Haack vid Geologiskt museum i Köpenhamn. Till TV4 Nyheterna Öresund säger Haack att fyndet väger ungefär 30 gram - att jämföra med de flera ton som meteoren tros ha vägt då den trädde in i atmosfären. Fyndet gjordes av en tysk meteoritjägare som i tre veckor intervjuat ögonvittnen och sedan ägnat en vecka åt att leta efter nedslagsplatsen. Delarna ska nu ställas ut på Geologisk museum. Det är första gången sedan 1951 som en meteorit hittats i Danmark.


Källa: DN.se




Av Aggiator - 14 mars 2009 18:47


Detta är förstås en smaksak från person till person. Nu ser jag inte på schlagerfestivalen, så jag kan inte bedömma musiken, men jag blir ändå väldigt upprörd när jag läser .... Caroline af Ugglas har slutat gå ut på internet för att slippa skällsorden.


Jag kan hitta en hel sida om hur äcklig och ful jag är. Då tänker jag, är jag det? säger hon.

Folk stör sig av någon anledning på mig. Jag är nog inte så ful, men jag gör så fula miner. Det tänker jag inte sluta med. Det är nog just för att jag är tjej. Hade jag varit kille och gjort de här minerna hade det varit mer rock’n’roll.


Är detta en tävling i musik? Måste alla artister, speciellt de kvinnliga sådana vara plastiska sexsymboler, övervackra, små kåta Barbie fån? Vad ger det förresten för signaler till våra ungdommar. Ska de tro att de inte duger som de är. En människa är inte vackrare än hon gör sig. Snyggheten sitter enligt mig i charmen hos personen som vågar vara sig själv. Och den personen som vågar vara sig själv, vågar tillåta sig själv att vara ful ibland.


Jag skulle vilja avsluta med att säga till Caroline af Ugglas att du är varken äcklig eller ful. Du är dig själv och det ska du fortsätta med att vara. Du är däremot väldigt charmig på ditt eget vis. Du duger helt klart som du är.



Av Aggiator - 13 mars 2009 23:08


Då har jag äntligen lyckats få lite tid, lugn och ro helt i fred för mig själv.

Så nu har jag testat hypnosen och visst fungerar den. Men samtidigt så undrar jag lite över skillnaden mellan hypnos och avslappning/mental träning?


Det känns lite grann som om det är väldigt likt, om det inte är, samma sak som just mental tränning. Dvs just ett sätt att programmera hjärnan att se och känna saker, på just det sättet som man vill att hjärnan ska göra genom att tänka sig de saker på så sätt som man vill att hjärnan ska uppfatta dem.


Säg att jag vill gå ner i vikt, då ser jag mig själv för min inre bild smal och snygg.  Genom att bygga upp den bilden inom mig så ska det vara lättare att gå ner i vikt. Hjärnans makt är stor, så detta hjälper mig säkert att nå mitt mål.


Jag skulle vilja påstå att hypnos fungerar likadant. Men med den skillnaden att du har en annan människa som hjälper dig att programmera din hjärna.

Det är inte något mystiskt med hypnos.


Nu lär ju inte hypnos fungera på alla människor. Vilket lär bero på att vi är olika motagliga för hypnos. Men kanske kan alla ändå lära sig att bli mottagliga om de vill med lite övning? Just som när det gäller avslappning och mental träning blir man bättre och bättre på detta med övning.

Jag tror också att ens inställning till hypnos är viktig för resultatet.


Om du inte har provat själv ännu, så prova gärna filmen här

eller läs orginaltexten här.


Om du har provat, kommentera gärna hur det var och kändes.

Fungerade hypnosen för dig?


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards