Alla inlägg under mars 2009

Av Aggiator - 3 mars 2009 23:50


Då var det Yogalatestränning för mig idag.

Det var skönt och gick bra.


Ha en riktigt skön natt nu - och sov gott alla ni därute i cyberspace


Av Aggiator - 3 mars 2009 22:47


Min man hade för några dagar sedan hade lyckats missa TV-programmet "Vad blir det för mat?"  med Per Morberg. Han hade bara precis lyckats hinna se slutet. Han frågade då mig om det inte gick att se programmet via internet. Vi vet ju om att en del program kan man se lagligt på internet efter de har gått på TV:n Och eftersom vi hade missat att programmet gick just då hade vi även missat att spela in programmet.


I alla fall så kollade jag om det gick. Men nej, det gick inte. Programmet gick på TV 4, men sändes inte ut via deras "Replay-tjänst" utan bara via betaltjänsten "Anytime". Visserligen kostar "Anytime" bara 49 kronor per månad. Men varför ska jag betala för att se ett program via internat som jag redan har betalat för i mitt kanalutbud. TV 4 ingår visserligen i mitt kabeltv-utbud men ändå. Jag betalar för kabelTV:n + TV-licensen.


Är då inte detta att ta betalt för samma program 2 gånger? Det hade varit bättre att jag via mitt kabelTV-utbud hade fått en kod som gällde programmen via nätet också. Så att jag hade kunnat mata in koden och på så sett kunnat sett TV 4:s program via nätet när jag hade tid. Jag vill inte betala två gånger.


Man ska också komma ihåg att hade jag/vi kommit ihåg att spela in programmet hade det varit lagligt, men om jag hade hittat programmet på nätet och laddat ner det, hade detta varit ett upphovsskyddsbrott. Vill jag/vi se på programmet "Vad blir det för mat?" via nätet är det bara att betala vad det kostar. Är det därför som folk laddar mer TV-program från "Vissa Sajter"?



Dommen för The Pirat Bay förväntas Domen väntas falla den 17 april.

Undrar hur det ska gå för dem?



Av Aggiator - 1 mars 2009 20:48


"Den som lyder alla regler missar allt det roliga"


Katharine Hepburn




Av Aggiator - 1 mars 2009 16:20


Flygigt hår, stramande hy och spruckna naglar? När nordanvinden viner är det dags att locka fram skönheten. Tips finns här på AF.


Men ingen stanns hittar jag något som kan få mitt hår att inte bli statiskt så fort kylan kommer. Det går knappast att kamma ibland, utan att det står rakt upp. Antistatmedel, finns det till hår? Är det mer än jag som lider.


Har du läsare ett tips till mig?

Dela då med dig här är du snäll.


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards