Alla inlägg den 30 april 2009

Av Aggiator - 30 april 2009 23:18


Säger Vänsterpartister om yttrandefrihet och rättssäkerhet på internet.

Det handlar om telekompaketet, yttrandefrihet och rättsäkerhet.


Internetleverantörerna ska inte tvingas samarbeta med stora mediebolag om vilka tjänster på nätet som vi medborgare ska kunna använda oss av.


Inför sessionen i maj när frågan ska avgöras i parlamentet har vi lagt ett paket med förslag från vänstergruppen som ska garantera skydd för yttrandefrihet och rättsäkerhet. Vi kallar dem "Citizen's Rights Amendments". Internetleverantörer ska inte agera domstol och åklagare och bestämma vad vi får använda Internet till, det är rättsväsendets sak. Vi vill inte att Internet utvecklas till en betaltjänst inriktad på att vi ska styras till att konsumera tjänsterna från några få jättebolag.


Ja, då har vi både Vänsterpartiet och Piratpartiet för ett fritt internet. Fast det senare är kanske mer inriktad på fildelningsfrågan. I vilket fall som helst, Jag håller med ... Vi behöver en folkstorm om frihet på nätet.


Av Aggiator - 30 april 2009 22:54


Kan kanske bli lite enformigt att skriva om att jag har varit på träning varje vecka? Nåväl, jag skriver det denna gången också.

Jag får väl se hur jag ska göra i framtiden.


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards