Alla inlägg under april 2009

Av Aggiator - 2 april 2009 22:50


Första dygnet efter det att Ipredlagen trädde i kraft minskade internet-trafiken via vissa knutpunkter i Sverige med 44 procent mellan tisdag den 31 mars klockan 21 och samma tidpunkt dagen därpå, onsdag den 1 april.


Är detta på grund av minskad filldelning mån tro?

Om man kollar runt lite så verkar ingen riktigt veta något ännu utan de flesta verkar vilja avvakta. Jag tror dock fortfarande att trafiken kommer igång igen, när detta har lagd sig lite.


Men jag läser också att EU-kommissionen inrättar ett nytt organ som ska förstärka och samordna kampen mot piratkopiering. Det tillkännages på en konferens som anordnas idag torsdag i Bryssel. Det nya organet kallas European Observatory on Counterfeiting and Piracy (EOCP) och får till uppgift att samordna insatser i alla EU:s medlemsländer.

Enligt ett pressmeddelande från kommissionen kommer organet också att syssla med datainsamling, informationsspridning och arbeta för att höja medvetenheten kring frågor rörande piratkopiering och illegal fildelning.


Undrar vad detta kommer att få för betydelse och följder för sajberspace.

Ska hela nätet regleras nu eller? Jag får nog ta och läsa lite mer om detta när jag får tid.



Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Gästboken

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards