Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Aggiator - 18 maj 2009 23:56


Elizabeth Adeney satsade allt på karriären och lät det där med barn vänta.

Nu ska hon bli mamma för första gången – 66 år gammal. Jag tycker inte att min ålder spelar någon roll, det är hur jag känner mig på insidan som betyder något, säger hon till brittiska tidningen Sunday Mirror.


Denna kvinnan tänker då bara på sig själv.

Stackars barn säger jag.


Av Aggiator - 18 maj 2009 21:54


Internet blir ett hett ämne för EU-politikerna de närmaste åren. En som kommer att granska dem och ställa dem till svars är Gun Svensson, 72 – i bloggosfären och bland barnbarnen mer känd som Farmor Gun, skriver DN.se


Sedan 2006 skriver hon närapå dagligen på bloggen Farmor Gun, mest och helst om politik som rör nätet. Hon rapporterar nyheter, drar fram bakgrundsfakta, vrider och vänder på egna och andras argument, formulerar ståndpunkter, länkar vidare till andra bloggar och källor och diskuterar med besökare i bloggens kommentarsfält.


Det är kul att det visas upp att Internet inte bara består av tonåringar, utan av alla typer av människor i alla åldrar. Internet engagerar människor i alla åldrar. internet är ett underbart medium för att söka information, umgås och framföra sina åsikter i och på. Jag måste bara hålla med Farmor Gun i de hoten hon ser mot nätet iform av FRA-lagen etc. Jag tycker själv att Internet ska vara för folket, nätmedborgarna, inte bara en plats för myndigheter att kontrollera folket på. För vid kontroll då förlorar Internet sin charm och sitt värde. Så låt nätet leva ifred!


Fakta

Gun Svensson

Blogg: Farmor Gun, med inriktning på internet och politik.
Bor: I Norrtälje.
Ålder: 72.
Familj: Son, sonhustru, två barnbarn, änka sedan -99.
Arbete: Numera pensionär. Arbetade med barn och ungdomar, på fritidsgårdar och i skolan. Även aktiv i kommunalpolitiken och facket.
Utbildning: Ingen akademisk examen, autodidakt genom livslångt lärande.


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards