Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Aggiator - 3 juni 2009 11:48


Jag är ingen vegan eller vegetarian. jag tycker rent för bra om kött för att låta bli att äta det. Men jag blir ändå mycket upprörd när jag läser att ....


.... Europaparlamentet har nyligen röstat för ett förslag som syftar till att tvinga medlemsländerna att tillåta slakt utan bedövning för religiösa ändamål.


Det är inte acceptabelt att Sverige och andra länder inte ska kunna kräva att djur måste bedövas före slakt skriver Eskil Erlandsson, jordbruksminister (C) och Håkan Larsson  ­kandidat (C) till Europaparlamentet. Den svenska djurskyddslagen är ett resultat av ett enträget arbete för att ge djuren bra livsvillkor och för att undvika onödigt lidande vid slakt. Europaparlamentets beslut kommer med stor sannolikhet aldrig att gå igenom. Men det visar ändå på en allvarlig attityd. En attityd som riskerar att undergräva den svenska djurskyddslagen. Detta är inte acceptabelt.


Nej acceptabelt är det absolut inte!!!

Vem ger oss rätt att plåga djuren bara för för att äta dem. 

Om jag sedan tänker på den rituella religiösa slagten, så är den guden verkligen en god gud om han anser att vi ska plåga djuren i hans namn.

Att förslaget finns i Europaparlamentet är skrämmande!!!



Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards