Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Aggiator - 16 juni 2009 23:01

  Nästa år sänks pensionerna

och

  Pensionerna väntas bli sämre 2011 och 2012

Pensionerna riskerar att sjunka mer än man tidigare trott.

Totalt kan sänkningen bli runt tusen kronor för en snittpension.

Höjd pensionsålder kan krävas för att återställa pensionerna.


 Jag behöver redan jobba längre än 65 år för att få ut en någorlunda skaplig pension. Undrar hur mycket längre det kan behövas bli. Pensionsbeskeden visar idag hur mycket du får om du jobbar till 67 år, så det måste nog bli längre än så. Kanske 71 år eller ännu mer. Fast frågan är nog snarare om jag har någon nytta av min pension när jag då äntligen får råd att gå i pension. Då är man kanske så utsliten att man inte klarar något själv och ens pengar går till samhället för vård. Fast vid den tiden har det kanske införts en modern ättestupa i stället, så att man inte kommer att ligga samhället till last.


Men, hjärnorna bakom systemet kan leva gott när de gå i pension.

kolla här

 Så här mycket får de som jobbade fram det nya pensionssystemet

Anna Hedborg – till exempel som får 54 586 kr i månaden, hon behöver inte bekymra sig. Medan det nya systemet gör att jag spelar bort min pension på börsen. Nej jag är inte avundsjuk, men förbannad på systemet.


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards