Alla inlägg under juni 2009

Av Aggiator - 2 juni 2009 21:39


Spår av kokain har påträffats i Red Bull sedan myndigheterna i Hongkong har beslagtagit burkar med Red Bull. De taiwanesiska myndigheter har beslagtagit närmare 18 000 lådor med den populära energidrycken. Spåren

har varit mellan 0,1 och 0,3 mikrogram kokain per liter dryck, framgår av ett uttalande. Hongkongs kommissionär för narkotikafrågor, Sally Wong, sade att regeringen har bett om juridisk vägledning för att eventuellt vidta rättsliga åtgärder mot importörer och återförsäljare.


Kanske inte så konstigt då att "Red Bull ger dig vingar" som reklamen säger.

Jag förstår också varför man inte ska blanda Red Bull med sprit.

Sprit och kokain är ingen bra kombination alls ;-)



Av Aggiator - 1 juni 2009 23:55


Kronofogden hittar inga tillgångar hos någon av de fyra Pirate Bay-dömda.

Så möjligheten att skivbolag och filmbolag får sina pengar, skadeståndet på totalt 30 miljoner kronor, är små enligt kronofogden.


Jag är inte så speciellt förvånad att konofogden inte hittar 30 miljoner i tillgångar hos dessa killar. Jag har varit skeptisk till att TPB kunnat tjäna så mycket pengar som åklagaren Håkan Roswall hävdade i tingsrätten. Dvs hävdade han i ett räkneexempel att piraterna drog in en årsvinst på 10 miljoner kronor på sin sajt. Fast jag har inte riktigt fattat att de skulle  tjäna så mycket pengar på att sälja lite reklamplatser.


Faktum är att jag tror inte ens att Håkan Roswall trodde på det själv. Jag undrar om det inte bara var ett smart drag att försöka pressa fram mycket pengar av den ende som förväntades ha pengar, nämligen Wasabrödsmiljonären Carl Lundström, för att statuera ett avskräckande exempel bland annat. Fast nu visar det sig att han inte heller har några pengar eller tillgångar.


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards