Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Aggiator - 7 augusti 2009 23:36


Hum, jag måste ha missat något.

För nu har jag hittat dansskolan del 5 också, som webb-tv.

Så denna delen som heter... Ragga dancehall ... kommer här också.


Håll till godo och God Natt.


Av Aggiator - 7 augusti 2009 23:22


Då var det fredag igen!

Dax för den 4:e delen av dansskolan.

Denna gången visas dansen ...

Street funk



Av Aggiator - 7 augusti 2009 22:29


Det visar sig inte helt oväntat att folket har delade meningar om hundlicensens vara eller icke vara. Min egen ståndpunkt har inte ändrat sig sedan mitt förra inlägg,

läs det här.


Hundexpert Linda Atmer menar, i Aftonbladet, att  om man försöker förbjuda raser, eller införa licenstvång genom den typ av klassificering som debattörerna vill ha, så hamnar man i ett omöjligt dilemma. Vem ska betala för kalaset? Hur gör man med alla blandraser? Hur ska man klassa familjehunden golden retriever som faktiskt också är en jakthund? Ska den också ha licenstvång. Problemet är i grunden ett samhällsproblem snarare än ett hundproblem. Oansvariga ägare och uppfödare är det man borde fokusera på. Man ska ha respekt för alla hundar oavsett storlek och ras, men det är fel att människor ska behöva vara rädda.


Det goda hundägarskapet måste definieras utifrån det samhälle vi faktiskt lever i, men att införa licens på vissa raser tror jag är fel väg att gå. Hon menar vidare att visst finns det ett problem med ungdomar som vill ha tuffa hundar. Kan man inte sin hund så kan den vara farlig - oavsett ras. Därför är det viktigt med utbildning. Det är inte bara så kallade kamphundar som är ett problem. Okunskap eller felbehandling kan leda till att alla raser blir aggressiva. Därför vilar även ett stort ansvar på uppfödaren. Sälj inte hunden till vem som helst.


Jag älskar hundar. Men faktum är att vem som helst kan köpa och äga fel typ av hund för just den individen. Det kan leda till att hunden inte får den stimulans som den behöver, vilken gör att hunden inte mår bra. Man kan inte heller bortse från att vissa hundraser bara avlas fram för sina dåliga egenskaper. Dessa kan, men behöver nödvändigtvis inte, vara farliga. Men är oftare opålitliga och kan även angripa sin egen husse.


Jag tolkar svaret som om att en olycka behöver ske innan något händer. Så är det tyvärr alltid innan det brukar bli någon förändring.


Av Aggiator - 7 augusti 2009 20:34


Nu har jag inte bränt mig idag trots att jag har suttit ute och njutit av solen. Men det har hänt att jag bränt mig, speciellt då i början på sommaren. Jag hittade denna texten nu ikväll och delar med mig av länken till texten, som jag tror kan vara av intresse.


Kolla in .... Första hjälpen om du bränt skinnet i sommar.


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards