Alla inlägg den 2 september 2009

Av Aggiator - 2 september 2009 17:31


Här slutar internet, läste jag på en en webbsida en gång. Och kanske är det så i en förlängning att internet verkligen slutar en dag. Jag läser idag att ett nytt amerikanskt lagförslag föreslås ge presidenten makten över internet. President Obama skulle få makt att helt enkelt "stänga av" internet. Förslaget är skapat av den amerikanske demokratiske senatorn Jay Rockefeller som redan i våras lade fram ett sådant förslag, då med skrivningen att presidenten skulle få makt att helt enkelt "stänga av" internet. Proteststormen från internetföretagen ströp då förslaget. Men

förslaget visar att det är en illusion att tro att internet skulle vara allas egendom. Tvärtom, trenden går mot ökad kontroll.


Många ironiska komentarer har kommit Bland annat denna ... Varför inte ge honom lagstadgad rätt att upphäva tyngdlagen eller ändra primtalsserien medan de ändå är i gång? Jag tror jag håller med om detta.


Låt internet leva ifred!



Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards