Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Det finns" människosyn" i Idol oxå !!!

Av Aggiator - 26 september 2009 15:01


Fast kanske inte av det bästa slaget. Idoljuryn lät medvetet 16-åriga Durna Erdebilci veta att de inte kunde bestämma sig. Utan att de ville sova på saken. Men i själva verket planerade de att låta henne stanna kvar bara för att knäcka henne och hennes dröm i TV-rutan.Denna cyniska planen avslöjas i ett ocensurerat klipp på TV4 Play skriver AF. Så här säger Laila Bagge mitt i Durnas framträdande. "Vi tisslar och tasslar och så får hon vara kvar, så knäcker vi henne i morgon" och sedan "Vi gör tv."


Är det bra TV-program som gör sitt bästa för att knäcka månniskor? Är det sådant vi vill se på och betala TV-licens för? Jag vill i alla fall inte det och inte heller vara med och betala för det. Det må vara smärtsamt nog att få sin dröm knäckt, utan att man är med i en jävulsk plan som går ut på att "göra bra TV" !?!

 

Nöjesbladet har försökt få en kommentar av Magnus Karlsson Lamm, producent för ”Idol".Han skriver bland annat i sitt svar att han uppmuntrar Durna att söka igen nästa år. Betyder det att "det ska göras bra TV nästa år oxå?

 
 
Bo Bister

Bo Bister

26 september 2009 17:02

Allvarligt talat; är det någon som är förvånad? Inte jag i alla fall - förnedrings-tv är och förblir förnedringstv...

http://blogg.aftonbladet.se/bittersweet

 
Aggiator

Aggiator

26 september 2009 20:50

Ja och förnedrings-tv går konstigt nog hem i Tv-sofforna hos folket. Det säljer!

http://aggiator.bloggagratis.se

 
Bo Bister

Bo Bister

27 september 2009 12:21

Ja, och det är det som är det riktigt obehagliga...

http://blogg.aftonbladet.se/bittersweet

 
Aggiator

Aggiator

27 september 2009 20:28


Ja det är det.

http://aggiator.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aggiator - 22 augusti 2016 21:51


Enligt msn´s sajt livstil så är höstens stora trend bland hårfärger Grå Ombré. Håret ska vara grått. Har man inte naturligt grått hår är det dax att färga det nu.                   Bilden är lånad från msn´s sajt    Jag tror att jag avstå...

Av Aggiator - 21 augusti 2016 21:33

  Ja, det är vad jag läser på DN.idag. Förklaringen är Klimathotet som förväntas försämra tillgången på bra kaffebönor. T.ex kan bladrost, ett slags svamp som angriper kaffeplantorna öka när väderförhållanden ändras.   Minette Rosén, kaffei...

Av Aggiator - 20 augusti 2016 21:37

Efter att ha varit borta härifrån under en längre tid nu så har jag upptäckt att jag (dvs. bloggen) är kvar. Så då fick jag idé att kanske det är dax att vara här lite igen. En del har ändrats här men inte mycket. Pingandet och bloggosfären (heter ...

Av Aggiator - 18 augusti 2016 21:59

Enligt Göteborgsposten så planerar J.K.Rowling återbesöka Harry Potters magiska värld i tre nya noveller.   De nya böckerna är tänkta som ett supplement till Harry Potter-böckerna och är i det kortare formatet. De kommer att glädja läsare och ta ...

Av Aggiator - 17 augusti 2016 20:18

Förre gymnasie- och kunskapsminister Aida Hadžialić (S) avgick i lördags efter att ha åkt fast för rattfylleri med 0,2 promille i blodet, på väg hem från en fest. Hon har nu lämnat in en ansökan om avgångsvederlag, som väntas ge drygt 1,5 miljon...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Gästboken

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards