Alla inlägg under september 2009

Av Aggiator - 12 september 2009 17:42



Här landar Discavery på jorden.

Välkommen hem Christer!




Läs även här, här och här


Av Aggiator - 11 september 2009 22:54


kväll skulle rymdfärjan ”Discovery” med den svenske astronauten Christer Fuglesang göra ett nytt försök att landa på Kennedy Space Center i Florida. Men vädret ställde åter till det och nu tvingas skytteln landa i Kalifornien istället.


Detta innebär att  rymdfärjan istället siktar in sig på Edwards Air Force Base i Kalifornien där det finns två möjligheter att landa under natten – klockan 02.53 och 04.28


                                          

 Ja, landa kommer Discovery att göra för eller senare,

men vädret är inte riktigt någon dröm. Imorgon om inte förr vet vi hur det gick.

 

God Natt

Av Aggiator - 11 september 2009 21:59



Jag läser om att det är bra att ta en cirka 15—20 minuters effektiv tupplur mitt på dagen. Detta är inget nytt i sig, även om en rad rad studier visar att en rätt avpassad tupplur är viktig för att ladda batterierna på nytt. Jag vet många som tar just en liten tupplur till exempel under middagsrasten. Men tyvärr så fungerar detta inte för mig. Först och främst, jag har väldigt svårt att komma i ro på den korta tiden. Hinner i regel lagom komma till ro så är det dax att stiga upp igen. Sedan är det så här att om jag nu skulle slumra till så har jag jättesvårt för att somna sedan på kvällen när det är dax att lägga sig. Blir då trött dagen efter på grund av att jag har sovit för lite. En typ av ond cirel bildas här. Fast det är kanske för att jag i grunden är nattmänniska som jag reagerar så. Jag tror att det finns fler än jag som reagerar så, fast det motsatta tycks vara vanligare.


Något som däremot fungerar för mig är typ sittande meditation. Då kopplar jag av, varvar ner men sover inte. Av detta blir jag piggare och inte påverkar det nattsömnen heller. Meditation ska ju enligt vad jag har lärt mig ge samma vila som en tupplur och det fungerar. Fast utan bieffekterna som till exempel dålig nattsömn.


Jag är lite nyfiken av mig.*Ler* Så hur gör du? Har du svårt liksom jag svårt med tupplurar? Eller brukar det hjälpa det dig med en liten tupplur? Kanske är du i stället den "mediterande typen"? O.S.A anhålles om du vill ;-)

Av Aggiator - 11 september 2009 20:15


 En kinesisk fruktodlare påstår sig ha odlat fram Buddaformade päron.

Päronen lär ha tagit sex år att framställa och har fått växa fram i en gjutform.

Priset per päron, ca 50 kronor styck.


Ska jag tro på detta ???

Snygga är de i alla fall.


Finns att beskåda via denna länken.


Av Aggiator - 11 september 2009 11:40




Efter Hans Pandeya är det dax för nästa skojare, Refaat el-Sayed.

Han kastas han ut från börsen tredje gången. Anledningen är att hans bolag Hebi Health Care brutit mot informationsreglerna i noteringsavtalet. Två gånger tidigare har han alltså blivit utkastad. Första gången var det i januari 1987 med med Fermenta, då var det"doktorshatten" som spökade. Andra gången var oktober 1996, då hade Hebi Health Care vid upprepade tillfällen försummat redovisning och medvetet undanhållit information och nu är det alltså dax igen, september 2009.


Hum ... somliga lär sig inte, men går det så går det. Fast nu gick det inte. Frågan som ställs är om han kan komma tillbaka. Vi får se om vi lever. Kanske skulle Refaat el-Sayed och Hans Pandeya inleda ett samarbete med varandra.






Av Aggiator - 10 september 2009 16:46


Förvärvet av fildelningssajten The Pirate Bay ser ut att få ett snöpligt slut. Den tilltänkta köparen Global Gaming Factorys aktie är i praktiken värdelös och vd:n Hans Pandeya har fått se sin bil, båt och motorcykel utmätt av kronofogden står det att läsa i DN idag.

 

Det skulle innebära  om jag tolkar allt rätt att sagan är all nu och att det inte blir någon legalisering av The Pirate Bay. Och det är kanske likabra det. Hans Paneya verkar vara mera skojare än seriös och hela den här affären börjar bli väldigt uttjatad nu. Fast det är väldigt synd om alla de som trodde på historien och köpte aktier i TPB-affären. Speciellt alla småsparare kan känna sig blåsta på sina pengar.

 

Av Aggiator - 9 september 2009 21:47



Senaste nytt om TPB-affären.


Global Gaming Factory kastas ut från Aktietorget.  Det beslutet kommer efter råd från Aktietorgets disciplinkommitté till handelsplatsen och marknaden. Avlistningen verkställs med omedelbar verkan.

GGF anklagas bland annat för att ha vilselett marknaden genom bristande informationslämning.


Disciplinkommittén anser att marknaden blivit förd bakom ljuset. Hans Pandeya att han inte förstår Aktietorgets beslut och hävdar fortfarande att köpet av The Pirate Bay ska gå igenom. "Det här påverkar inte köpet alls, beslutet är bara konstigt", säger han. Fast finansieringsfrågan är fortfarande ett stort frågetecken.


Günther Mårder, från  Aktietorget, är inte förvånad. Det räcker inte med en bra affärsidé. Man måste ha organisatoriska och ekonomiska resurser, och de saknas uppenbarligen. Det kan inte kompenseras med bristfällig information, säger han. Mer finns att läsa här och här.


Ja, den sagan var nog för bra för att bli sann. Hans Pandeya känns inte vidare trovärdig längre. Jag tror att jag håller med pratet om att affärsideén skulle kunna vara bra. Men kanske i själva verket så bra att den trots allt är mer eller mindre ogenomförbar. Det är trots allt mycket som ska stämma och hela affärsidéen känns mycket oklar. Samt så var det det här med finansieringen ... utan pengar kan man inte handla ... och vem är de hemliga investerare han hela tiden pratar om? 
 

Av Aggiator - 8 september 2009 21:03

 

Loggade in idag och trodde att jag kommit fel.

Utseendet var nytt ... namnet var nytt.

Nu återstår att kolla in Bloggplatsen.


Röd blomma  


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Gästboken

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards