Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Aggiator - 1 oktober 2009 22:27


Bokrean på Åhlens håller på just nu och när jag kollar in den så tycker jag att det är kul att se att det fanns Inte bara moderna barnböcker, utan även sådana som jag själv hade som liten. En liten nostalgitripp blev det ... *drömmande tillbaka* ... Det är kul när även gamla böcker kommer tillbaka på nytt. Glad Visst okej det är inget nytt under solen, det händer då och då, att gammalt kommer igen. Men det blir inte mindre kul för det.


 

Dessa böckerna hade jag som barn och hittade på Åhlens bokrea just nu:


  • Tant Brun, Tant Grön och Tant Gredelin,
  • Tomtebobarnen,
  • Duktiga Annika
  • Petter och Lottas Jul

Av Aggiator - 1 oktober 2009 22:20


Detta börjar bli en tjatig följetong.

 

Avtalstiden för Global Gaming Factory X:s köp av fildelningssajten The Pirate Bay har gått ut.

Trots det har någon affär ännu inte presenterats och i dag vill vd Hans Pandeya inte kommentera om det blir något köp eller om affären helt har spruckit.

 

Klar att affären har spruckit. Eller vad tror ni andra?

 

Av Aggiator - 1 oktober 2009 19:53


Självundersökning av brösten gör mer skada än nytta Det visar flera stora studier som omfattar hundratusentals kvinnor. Därför skulle det inte finnas någon mening med att regelbundet undersöka sina bröst en gång per månad eftersom det inte har visat sig leda till minskad risk att dö i bröstcancer. Där­emot hittas fler ofarliga knölar som tas bort i onödan. Läs hela artikeln här.


I dag är det nationella bröstcancerdagen.

Tänk på cancerfonden

 

Jag måste erkänna att jag själv är väldigt dålig på att känna igenom mina bröst varje månad. Men jag tror inte heller att det är fel att göra det. Jag vet en hel del kvinnor som har upptäckt cancerknutor i sina bröst långt innan de har uppnått mammografi-åldern. Samtidigt är kanske en gång i månaden lite väl ofta, men det skapar en rutin att komma ihåg. Det viktigaste är tycker jag om man skulle hitta något misstänkt i sitt bröst är att sjukvården ställer upp och tar hand om en på ett bra sätt. Givetvis ska man undersökas noga och någon måste lyssna och stötta vid oro. Just detta är sjukvården tyvärr väldigt dålig på. Tidsbrist och okunskap är det som man oftast möts av om man behöver någon typ av vård. Här behövs en förändring av vårdapparaten.



Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Gästboken

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards