Alla inlägg under oktober 2009

Av Aggiator - 26 oktober 2009 21:18


En barnfamilj hittade detta godiset, Rosa musen och Gomlulle,

plus små  kvinnobröst i lösgodiset när de var ute och handlade tillsammans.

Barnen plockade och inte förän hemma upptäcktes snuskgodiset.Barn ska

verkligen inte behöva äta detta, säger trebarnsmammans som fann godiset.

Butikens ägare menar att porrgodiset var en ren olyckshändelse. 


  

Vi beställde en halvpall godis från en grossist i Linköping, säger Lars Åström, 52.

– Vi kunde aldrig tänka oss att det skulle vara... ja... gelésnopp och sånt.




Läs även om Daniel Pernikliski som är mer nyfiken än upprörd över porrgodiset.

Han undrar mest vilka som är den tilltänkta målgruppen för det här godiset? 

 

 

Tala om snuskigt godis. Godis finns tydligen i alla former. Just dessa former är vi alla skapade med. Fast det betyder inte att ungarna ska behöva stoppa i sig "rosa musar" och "penisar". Jag tycker att det är mer godis för tjejfester, möhippor eller möjligen svensexor, och hade inte ens någon aning om att något sådant fanns. Fast nu var det ju en olyckshändelse att det fanns där i godislådan enligt butiken.

Av Aggiator - 26 oktober 2009 18:37


Jag läser här att ... Man länge har man trott att hjärnan bara kan utvecklas hos barn och ungdomar, men nu visar allt fler studier att hjärnan kan växa även i vuxen ålder. Vissa typer av datapsel, till exempel Tetris, främjar hjärnans tillväxt, men även jonglering är en bra sysselsättning för hjärnan.


Ja varför inte ...

ju mer man använder sin hjärna desto bättre blir den,

och då borde den även ha potential att växa.

Jag tror inte heller att dataspelande är något som bara ungdommar ska ägna sig åt.

Tyvärr är bara att man har så lite tid till allt som man vill göra.

Men om man som jag nu läser ovanstående artikel så blir det lite lättare att

samvetsmässigt priorientera leken en stund för det är inte bara

 en lek utan även träning för min hjärna. 


Av Aggiator - 25 oktober 2009 23:13


Har kollat in nya IKEA i Malmö idag och det var gräsligt mycket folk där.

Men jag vet inte om jag är så impad egentligen.

Fast jag behöver kanske mer tid och mindre folk för att bilda mig en

uppfattning om det nya bygget.

 

Ikväll har jag sett på TV för ovanlighet skull.

Först Playa Del Sol och sedan The Osbournes Reloaded.

Har inte hunnit mera heler mer än att kolla lite på nyheterna här på nätet.

Så ... God Natt ... till imorgon ... som då blir en ny dag.


Av Aggiator - 24 oktober 2009 23:06


Säkerhetsföretaget Kaspersky Labs vd, Eugene Kaspersky, tycker att alla länder borde införa ett pass som gör det möjligt att identifiera samtliga användare på internet samt att personer som inte kan identifieras ska stängas av från internet. Kaspersky uppger även att ett system som innebär identifikation inte bör vara frivilligt, utan ett krav för att använda internet. Även anonymitetstjänster som Psiphone och Tor ska bli olagliga.

 - Jag skulle vilja ändra hela strukturen på internet genom att införa reglering. Internetpass, internetpolis och internationella avtal. Om ett eller flera länder inte vill vara med så bör de stängas av från internet, säger Kaspersky vidare.

Läs mer i PC för Alla.


Detta måste gått honom helt på huvudet, för inte kan man väl vara normal som tänker så. Ibland undrar jag om diktaturen är på väg tillbaka. Risken är att internet då försvinner och blir ett öde upplysningstorg för myndighetsutövning. Vart tog då yttrandefriheten vägen? Mot detta är IPRED absolut ingenting. Sjukt !!!

 

Om detta skulle bli något mer än fria fantasier, vilket jag verkligen hoppas att det inte blir ... så kommer jag osökt ... Att tänka på en sång från nationalteatern som gick som så ... "är du rädd för ditt eget barn" ... Kanske ska den då ändras till ... "är ni rädda för ert eget folk."    *suckar* 

Av Aggiator - 24 oktober 2009 21:35


EROTIKYOGA

Nu ramlar man över yogaform på yogaform, där allt gör anspråk på att vara yoga.

Och det är det oxå på sätt och vis. Fast kanske ändå lite överdriven lansering.

Men allt säljer på sex.

Det är yogaövningar för par samt en aning tantra som visas här.

Något för dig? --- Bedöm själv!

 




Av Aggiator - 24 oktober 2009 21:12


... blir det, nu när vi ändrar tillbaka till vintertid (dvs. normaltid) ... Jag har ställt om klockorna nu, så att jag har rätt tid när jag vaknar i morgonbitti ... Så min tid är en timme tidigare än vad datorn visar ... trädgårdsmöblerna står i förrådet och plockas fram igen till sommartiden.



Av Aggiator - 22 oktober 2009 16:48


Yoga är bra för kroppen men om det är bättre än traditionell sjukgymnastik vågar jag inte uttala mig om fast ...

... enligt  denna artikell i AF så kommer det inom kort en studie som visar på att yoga är mer effektivt efter en infarkt än traditionell rehabilitering. Vad är då medicinsk yoga ... läs faktan nedan ...


Vad är medicinsk yoga?
Yoga är en metod som ska hjälpa dig att hitta harmoni, en inre balans mellan kropp och själ. Lära dig lyssna inåt, bli medveten om din kropp och skapa mental avkoppling. Tekniken bygger på ett system för fysisk, mental och andlig träning där utövarna långsamt intar olika ställningar och lär sig olika sätt att andas. Yogan utvecklades under mer än 5 000 år i Indien innan den började spridas runt världen på 1960-talet. Sedan dess har yogan utvecklats i olika riktningar. Medicinsk yoga bygger på enkla kundalini-yogaövningar och fokuserar på djupandning.

 

 Medicinsk yoga används även vid:

  • Högt blodtryck

  •  Migrän

  •  Ätstörningar

  •  Utbrändhet

  • Utmattningsdepression

  • ADHD

  • Rygg- axel och nackproblem

  • Höftproblem

  • Sömnsvårigheter

  • PMS

  • Rosacea

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards