Alla inlägg den 19 november 2009

Av Aggiator - 19 november 2009 22:46


I Stockholms län dör mellan 15 000 och 16 000 personer under ett år. Begravningsköerna är dock så långa att kropparna måste frysas ner för att bevaras. Men det finns ett problem. Det finns inte tillräckligt med frysar, säger Bo Forslund, informationschef på Fonus. Drygt 10 000 av de döda måste alltså balsameras årligen med formaldehyd för att kunna bevaras i brist på frysar. Men formaldehyd är definitivt inte en bra kemikalie. Den är skadlig för miljön och farlig för den som hanterar den, säger Forslund. Formaldehyd är allergent och cancerogent, fotsätter Forslund. Läs mer här.


När jag läser detta, så börjar jag fundera över om det inte finns en marknad för begravningsentrepenörer i Stockholm med omnejd. Inte för att jag är intresserad, bor inte ens i närheten. Fast kanske skulle det bara räcka om de redan existerande begravningsentrepenörer hade utökat sitt frysutrymme. De saknar ju inte kunder precis ;-)

Av Aggiator - 19 november 2009 21:33


Kan man gifta sig med sin döda man???

Javisst, om man är i Frankrike går det bra.


Fransk lag tillåter giftermål – trots att döden skiljt dem åt. Tvåbarnsmamman Magali Jaskiewicz, 26, gifte sig med fästmannen Jonathan George, 25, trots att han har varit död sedan ett år tillbaka. Jonathan George omkom i en motorcykelolycka bara två dagar efter att datumet för bröllopet hade spikats. Vigseln genomfördes hos borgmästaren. Bruden var klädd i vit klänning och slöja medan brudgummen representerades av ett stort inramat färgfoto. Cermonin avslutades blombukett på brudgummens grav. Källa Aftonbladet.


Är detta då ... Sann kärlek  ... eller en typ av ...  Frigörelse cermoni ... ?

Av Aggiator - 19 november 2009 21:15


En brittisk forskargrupp anser sig ha bevisat att hypnos har en äkta förmåga att påverka hjärnan, enligt Dagens Medicin. Forskargruppen från Hull University mätte hjärnaktiviteten hos 17 personer som utsattes för hypnos Försökspersonerna fick göra olika uppgifter medan forskarna undersökte hjärnaktiviteten mellan de olika uppgifterna. Av de som visade sig vara mottagliga för hypnos syntes en nedgång i de områden som kopplas samman med dagdrömmande i hjärnan. Hos de som inte var mottagliga, syntes inte nedgången. källa Aftonbladet.


_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _


Hypnos är alltså verkligt och inget trams.

Nu vet ni det alla som kanske tvivlat på detta.

 

Hypnos är egentligen inte något hokus pokus,

utan ett helt normalt tillstånd.

 

Hittade förresten ett intressant inlägg, för den intresserade att läsa.

Ge mig gärna en kommentar om ni har egna erfarenheter av hynos. 

Av Aggiator - 19 november 2009 20:45


En studie som har pågått i nio år visar att meditation halverar risken för hjärtattack och stroke. Deltog gjorde 201 afroamerikanska män och kvinnor med en snittålder på 59 år, med för smala artärer i hjärtat. En grupp fick hälsoutbildning och kostråd. Den andra mediterade i 20 minuter två gånger om dagen. Det visade sig att i den gruppen som mediterade drabbades 47 procent färre av hjärtattacker, stroke och dödsfall. Källa Aftonbladet.


Uppmaningen får i allra högsta grad gälla mig själv. Här liksom med spikmattan borde jag ta mig samman och priorientera. Konsten att meditera kan jag ju om jag vill. Jag var hemskt duktig på detta en tid. Jag förstår egentligen inte varför jag har blivit så slarvig. Tidsbrist kan man alltid skylla på, och delvis är det sant. Hum ... tyvärr är det kanske så att det finns annat i mitt liv just nu som tar tid och kraft. Och så tar ju datorn *ler* givetvis oxå sin tid ifrån mig.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards