Alla inlägg den 16 december 2009

Av Aggiator - 16 december 2009 23:59


Nu står det klart att det är ägglikören som kommer att tas bort ur Aladdin-asken.

Ersättningsbiten är ännu hemlig och kommer att dyka upp i askarna till nästa jul.
Enligt uppgifter lär det röra sig om en gammal goding som varit med ända från starten, när Aladdin lanserades 1939.


Lite synd tycker jag att ägglikören ska bort. Ok, jag har nog konstig smak för jag skulle kunna tänka mig att skippa Trillingnöten. Här hemma oss mig är vi inte så jätteförtjusta i den. Fast när folket röstar så lyckas den ändå hamna på en tredjeplats och få hela 12 % av rösterna. En av mina absoluta favoriter är Körsbärslikören som får 13 % av rösterna och hamnar på första plats. Men tydligen är den enligt vad det står nästan lika älskad som hatad. Jag är faktiskt förvånad att den hamnar på en första plats, för jag trodde egentligen inte att den ändå var så pass populär. Oftast tycker jag att det är den biten som ingen mer än jag vill ha på jobbet. Den brukar ofta ligga kvar i asken nästan till slutet.


  

Röstfördelningen:

 

1. Körsbärslikör 13 %.                  
2. Grädnougat 12 %
3. Trillingnöt 12 %
4. Pärlnougat 9 %
5. Cocoskola 9 %
6. Nöttryffel 8 %
7. Höstnougat 7 %
8. Trofénougat 7 %
9. Mjuktoffee 6 %
10. Apelsintryffel 5 %
11. Romrusin 5 %
12. Likörtryffel 5 %

13. Ägglikör 3 %


Av Aggiator - 16 december 2009 23:00


USA:s representanthus antog i tisdags en lag som ska pressa tv-stationerna att sänka volymen i Tv-reklaminslagen. Lagen förkortas CALM – lugn. Källa: SvD


Detta är mycket irriterande tycker jag själv. Jag själv begriper faktiskt inte alls varför reklamen måste gå så högt. För dessa går tyvärr högre än de vanliga Tv-programmen även här i Sverige. Det innebär att vid varje reklaminslag måste man kasta sig över fjärkontrollen och skruva ner ljudet eller stänga av det helt. Inte blir jag speciellt attraherad av att titta på reklamen då. Men jag antar att det finns någon mening med att irritera med det höga ljudet. Jag kan bara inte lyckas räkna ut meningen i detta. Jag tycker att Sverige borde överväga att stifta och anta en egen så kallad "CALM-lag".

 

Men Gunnar Gidefeldt, kommunikationsdirektör på TV4-Gruppen, med tio reklamfinansierade tv-kanaler under sig ser inte problemmet här i Sverige. Tidigare fick vi klagomål. Men det har blivit mycket, mycket bättre, för att vi har rättat till det, säger han.


Jag håller inte med honom, problemmet kvarstår tycker jag.

Tycker du det samma eller har det blivit bättre? 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards