Direktlänk till inlägg 16 december 2009

Tv-reklamens ljudvolym

Av Aggiator - 16 december 2009 23:00


USA:s representanthus antog i tisdags en lag som ska pressa tv-stationerna att sänka volymen i Tv-reklaminslagen. Lagen förkortas CALM – lugn. Källa: SvD


Detta är mycket irriterande tycker jag själv. Jag själv begriper faktiskt inte alls varför reklamen måste gå så högt. För dessa går tyvärr högre än de vanliga Tv-programmen även här i Sverige. Det innebär att vid varje reklaminslag måste man kasta sig över fjärkontrollen och skruva ner ljudet eller stänga av det helt. Inte blir jag speciellt attraherad av att titta på reklamen då. Men jag antar att det finns någon mening med att irritera med det höga ljudet. Jag kan bara inte lyckas räkna ut meningen i detta. Jag tycker att Sverige borde överväga att stifta och anta en egen så kallad "CALM-lag".

 

Men Gunnar Gidefeldt, kommunikationsdirektör på TV4-Gruppen, med tio reklamfinansierade tv-kanaler under sig ser inte problemmet här i Sverige. Tidigare fick vi klagomål. Men det har blivit mycket, mycket bättre, för att vi har rättat till det, säger han.


Jag håller inte med honom, problemmet kvarstår tycker jag.

Tycker du det samma eller har det blivit bättre? 

 
 
Mikaela

Mikaela

16 december 2009 23:21

Trevlig kväll=)

http://www.mikaelaelisacharlotte.blogg.se

 
Ingen bild

Kryckan

17 december 2009 09:58

Det är ingen skillnad. Den fånige tittarombudsmannen i TV4 har försökt länge att påstå att de ej höjer volymen.

 
Aggiator

Aggiator

18 december 2009 22:24


Kryckan: Reklamen går högre helt klart.

Mikaela: Ha det trevligt själv :-)

http://aggiator.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aggiator - 22 augusti 2016 21:51


Enligt msn´s sajt livstil så är höstens stora trend bland hårfärger Grå Ombré. Håret ska vara grått. Har man inte naturligt grått hår är det dax att färga det nu.                   Bilden är lånad från msn´s sajt    Jag tror att jag avstå...

Av Aggiator - 21 augusti 2016 21:33

  Ja, det är vad jag läser på DN.idag. Förklaringen är Klimathotet som förväntas försämra tillgången på bra kaffebönor. T.ex kan bladrost, ett slags svamp som angriper kaffeplantorna öka när väderförhållanden ändras.   Minette Rosén, kaffei...

Av Aggiator - 20 augusti 2016 21:37

Efter att ha varit borta härifrån under en längre tid nu så har jag upptäckt att jag (dvs. bloggen) är kvar. Så då fick jag idé att kanske det är dax att vara här lite igen. En del har ändrats här men inte mycket. Pingandet och bloggosfären (heter ...

Av Aggiator - 18 augusti 2016 21:59

Enligt Göteborgsposten så planerar J.K.Rowling återbesöka Harry Potters magiska värld i tre nya noveller.   De nya böckerna är tänkta som ett supplement till Harry Potter-böckerna och är i det kortare formatet. De kommer att glädja läsare och ta ...

Av Aggiator - 17 augusti 2016 20:18

Förre gymnasie- och kunskapsminister Aida Hadžialić (S) avgick i lördags efter att ha åkt fast för rattfylleri med 0,2 promille i blodet, på väg hem från en fest. Hon har nu lämnat in en ansökan om avgångsvederlag, som väntas ge drygt 1,5 miljon...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Gästboken

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards