Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Aggiator - 27 februari 2010 22:56


Personalen skäms i Timrå kommun. Anledningen är att besparingar inom äldreomsorgen nu slår mot de äldres kaffestunder. Två koppar kaffe och maximalt tre deciliter mjölk per person och dag är ransonen som nu införs, skriver Sundsvalls Tidning. Enligt ett nytt kostdirektivet är tanken är att personalen ska göra veckobeställningar som även omfattar bland annat bröd och smör till frukost och mellanmål. Hela sortimentet som de äldre kan beställa från ska ses över. Läs här. ... Eller här.


Inom äldreomsorgen idag talar man mycket om att förkorta nattfasta. Se till så att penionärerna inte blir undernärda etc. Man undrar hur detta stämmer in på Timrå kommuns policy. De styrande där tycks i alla fall inte bry sig om människor utan bara ekonomi. Så om någon pensionär inte kan sova på natten så kan den pensionären inte ens få ett glas mjölk och en smörgås, om pensionären har druckit upp sin ransom tidigare på dagen. Hur sjukt är inte det???    

 ... Snålt Timrå kommun !!!!

Är det vård eller vanvård ni bedriver ???

Av Aggiator - 27 februari 2010 21:50


Reklamradion tappar lyssnare. Störst är tappet bland den unga gruppen som hellre lyssar på Spotify än reklamradion. Men även andra digitala musiktjänster lockar.


Sifos har gjort en undersökning som visar att 60 procent av de tillfrågade i åldern 9–19 år använde de digitala musiktjänsterna varje vecka, och över 70 procent lyssnade varje månad. Varav omkring 61 procent av de unga lyssnarna angav att de hade tillgång till Spotify. Detta kan jämföras med åldersgruppen över 50 år där över 90 procent aldrig lyssnat på de nya musiktjänsterna. Läs hela artikeln här.

      


Jag tillhör den själv dem som tycker om tysthet för det mesta. Men om jag vill lyssna på musik så vinner nättjänsterna, speciellt då Spotify, framför radion.  Själva radioutbudet inte speciellt stort för mig som inte bor i en storstad. Så det betyder att jag inte har specielt mycket att välja på om jag inte använder internet. Vad det sedan gäller Sveriges radio så är nyhererna bra. Men det jag själv tycker är jobbigt med Sveriges radio är att allt pladder mellan musiken som jag inte bryr mig så mycket om att lyssna på. Det som jag tycker är väldigt bra med just Spotify, är att här tillåts jag som lyssnare att själv välja musik efter musiksmak och humör. Vilket är överlägset attraktivt för mig om jag vill ha musik att lyssna på.

 

 

 

 Rösta





 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards