Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Aggiator - 3 mars 2010 23:27


Här har vi en svensk pilot som har flygit passagerare i 13 år utan giltigt flygcertifikat under minst 10 000 flygtimmar. Han har helt enkelt kört på falska papper och är nu åtalad för förfalskning. Han har flugit för belgiska, italienska och brittiska flygbolag, rapporterar holländska medier. han hade visserligen en gång i tiden tiden hade licens. Men den gällde aldrig för trafikflyg. Läs hela artikeln här.


Vad krävs för att bli anställd som pilot?

Hur går det till att anställa piloter?

Hur kan alla dessa länders flygbolag ha missat att kolla upp kompetensen?

Är det så lätt att bli anställd på falska papper som pilot?

 

Är detta sjukt eller är det sjukt???


Av Aggiator - 3 mars 2010 22:36

 

Min man kallade precis in mig till TV:n. Han visade mig en orangutang som verkade sjuk liggande på en sjuksäng med blöja. Sedan fick man se fällning av regnskog. Samt apor, fåglar och andra djur sittande i små trånga burar, rädda  och förvirrade over stadens larm och stök. Apor, orangutanger hängande, klättrande, ätande och lyckliga i regnskogens träd, deras hem. Och så åter till bortfraktandet av timret från de nedsågade regnskogsträden, elefanter fastkedjade i ena föten etc. Sedan klarade jag inte av mer *äcklad*. Jag vet inte om jag överreagerar men det är så fruktansvärt att betrakta detta.

 

jo jag glömde nästan bort bilden av virket i andra länder, som golvbräder, möbler etc. Man vet ju att detta förekommer, att det går till så här och att vi sedan köper detta virket i form av möbler etc. Men det känns ändå fruktansvärt att titta på när man bli påmind på detta sätt. Framförallt undrar man hur någon kan vara så grym, hjärtlös, mot djuren och spära in dem i trånga burar, slå på dem etc. Det gör en ledsen, så man nästan gråter eller ja man gråter *tårar* kan inte hjälpa det.

 

I alla fall så viste ingen av oss vad det var vi hade tittat på, maken hade bara zappat över dit. Hittade informationen här på näten om vad som sänds på TV just nu ... och detta var det jag såg lite av ...


Green - den sista orangutangen

Naturfilm från 2009. Fransk naturfilm om en orangutanghona som tas om hand när hon irrar omkring på jättehygget som en gång var hennes skog. Liggande i en sjuksäng med blöjor och dropp ser hon på oss med frågande ögon, och vi påminns om hur vår hunger efter tropiskt virke och billig matolja driver på förstörelsen av Borneos regnskogar. Utsedd till bästa film alla kategorier på Wildlife Film Festival i Jackson Hole 2009. 

SVT2. Även i K 7/3.

Sänds klockan 22.05 - 22.55 den 03/03 på Kunskapskanalen

Av Aggiator - 3 mars 2010 21:22


Nu ikväll har jag varit på BodyBalance!

Det gick över förväntningarna bra. Jag trode faktiskt inte att det skulle gå så bra eller att jag skulle orka så mycket eftersom jag har lite träningsvärk efter igår.

Men där ser man ... man kan mer än vad man tror .... Och så har solen lyst idag.

 

Namasté


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards