Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Aggiator - 9 mars 2010 22:27


Detta börjar jag snart undra när jag läser i PC för Alla att Microsoft föreslår att internetleverantörer ska stänga av användare vars datorer är smittade med botnät. Microsofts vicepresident för datorsäkerhet, Scott Charney, anser att det borde vara upp till internetleverantörerna att stänga av internetanvändare som drabbats av botnät och andra hot genom att införa en form av karantän som även fungerar blixtsnabbt. Enligt Scott Charney borde inte användarna få kopplas in på internet igen innan de städat upp på sina datorer, skriver PC Pro. En internetskatt som betalas av att internetanvändarna skulle kunna finansiera det hela.



Jo men visst. Tydligen Menar Microsoft allvar med detta tyckandet. Jag tycker att Microsoft borde sopa rent framför sin egen dörr först. Alla operativsysten, internetexplorer, Officepaket och dylika program - hur många säkerhetshål har inte dessa??? Jag anser att det är Microsoft som borde böta och betala den där internetskatten för att dom förser oss användare med osäkra program!!! Osäkra program med säkerhetshål som skadlig kod eller skadliga program kan tränga sig in i och sabba datorn eller förvandla den till ett botnät. Försöker Microsoft att skylla ifrån sig på sina användare!?!

 

Okej, jag vet att Microsoft inte är ensam om att släppa mjukvara med säkerhetshål. I mitt tycke borde inga program släppas förän de var helt klara och säkra. Men då hade det kanske inte funnits så många program på marknaden. Men det kan inte heller vara ekonomiskt att ha en massa människor som sitter och rättar till alla felen, så kallade buggar, i efterskott varken för Microsoft eller alla andra mjukvaroföretag.

 __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __


Förresten tänkte på det här med produktakivering oxå. Idag har jag tvingats att aktivera om Windows XP idag, som jag har på den gamla datorn,  på grund av Microsofts piratkopieringsjakt. Detta till trots att jag kört med XP:n i många år och den blev aktiverad när den var nyinstallerad, samt att den inte är ombyggd så att det skulle behövas.

Av Aggiator - 9 mars 2010 22:11


Det var vad som fanns kvar när jag bokade in mig på i förra veckan efter Body Balance träningspasset. Tjejen i receptionen tittade på mig och förklarade för mig att tre personer måste hoppa av först. Ja det vet jag sa jag, men jag vill bli inbokad i alla fall och hoppas på turen. Så hon bokade in mig, fast jag hade inte själv så stora förhoppningar att komma med. Men o andra sidan så vet man ju aldrig heller.

 

Jag kollade via datorn innan idag men det var ingen som hade hoppat av. Men jag kollade igen för säkerhetsskull strax innan 17.30 igen. Och då fanns jag med på platslistan!!! Så det var bara att kasta på sig kläderna och cykla iväg. Tur att man inte bor så långt bort, för passet började klockan 18.00 .... Men jag hann.

 

Så dagens träning, Pilates. Tufft men skönt.

 

Sedan när jag kom hem blev det lite mat och efter det TV-tittande.

Man måste ju *ler* försöka vara lite social med maken oxå.


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards