Direktlänk till inlägg 9 mars 2010

Är detta ett dåligt skämt av Microsoft?

Av Aggiator - 9 mars 2010 22:27


Detta börjar jag snart undra när jag läser i PC för Alla att Microsoft föreslår att internetleverantörer ska stänga av användare vars datorer är smittade med botnät. Microsofts vicepresident för datorsäkerhet, Scott Charney, anser att det borde vara upp till internetleverantörerna att stänga av internetanvändare som drabbats av botnät och andra hot genom att införa en form av karantän som även fungerar blixtsnabbt. Enligt Scott Charney borde inte användarna få kopplas in på internet igen innan de städat upp på sina datorer, skriver PC Pro. En internetskatt som betalas av att internetanvändarna skulle kunna finansiera det hela.



Jo men visst. Tydligen Menar Microsoft allvar med detta tyckandet. Jag tycker att Microsoft borde sopa rent framför sin egen dörr först. Alla operativsysten, internetexplorer, Officepaket och dylika program - hur många säkerhetshål har inte dessa??? Jag anser att det är Microsoft som borde böta och betala den där internetskatten för att dom förser oss användare med osäkra program!!! Osäkra program med säkerhetshål som skadlig kod eller skadliga program kan tränga sig in i och sabba datorn eller förvandla den till ett botnät. Försöker Microsoft att skylla ifrån sig på sina användare!?!

 

Okej, jag vet att Microsoft inte är ensam om att släppa mjukvara med säkerhetshål. I mitt tycke borde inga program släppas förän de var helt klara och säkra. Men då hade det kanske inte funnits så många program på marknaden. Men det kan inte heller vara ekonomiskt att ha en massa människor som sitter och rättar till alla felen, så kallade buggar, i efterskott varken för Microsoft eller alla andra mjukvaroföretag.

 __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __


Förresten tänkte på det här med produktakivering oxå. Idag har jag tvingats att aktivera om Windows XP idag, som jag har på den gamla datorn,  på grund av Microsofts piratkopieringsjakt. Detta till trots att jag kört med XP:n i många år och den blev aktiverad när den var nyinstallerad, samt att den inte är ombyggd så att det skulle behövas.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aggiator - 22 augusti 2016 21:51


Enligt msn´s sajt livstil så är höstens stora trend bland hårfärger Grå Ombré. Håret ska vara grått. Har man inte naturligt grått hår är det dax att färga det nu.                   Bilden är lånad från msn´s sajt    Jag tror att jag avstå...

Av Aggiator - 21 augusti 2016 21:33

  Ja, det är vad jag läser på DN.idag. Förklaringen är Klimathotet som förväntas försämra tillgången på bra kaffebönor. T.ex kan bladrost, ett slags svamp som angriper kaffeplantorna öka när väderförhållanden ändras.   Minette Rosén, kaffei...

Av Aggiator - 20 augusti 2016 21:37

Efter att ha varit borta härifrån under en längre tid nu så har jag upptäckt att jag (dvs. bloggen) är kvar. Så då fick jag idé att kanske det är dax att vara här lite igen. En del har ändrats här men inte mycket. Pingandet och bloggosfären (heter ...

Av Aggiator - 18 augusti 2016 21:59

Enligt Göteborgsposten så planerar J.K.Rowling återbesöka Harry Potters magiska värld i tre nya noveller.   De nya böckerna är tänkta som ett supplement till Harry Potter-böckerna och är i det kortare formatet. De kommer att glädja läsare och ta ...

Av Aggiator - 17 augusti 2016 20:18

Förre gymnasie- och kunskapsminister Aida Hadžialić (S) avgick i lördags efter att ha åkt fast för rattfylleri med 0,2 promille i blodet, på väg hem från en fest. Hon har nu lämnat in en ansökan om avgångsvederlag, som väntas ge drygt 1,5 miljon...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards