Alla inlägg den 6 april 2010

Av Aggiator - 6 april 2010 23:13


Yoga är skonsamt för alla åldrar och ger inte bara en stark och slank kropp utan kan också stärka sexlivet, motverka inkontinens och reducera rynkor, läser jag här. Kan inte annat än att hålla med. Yoga är bra för kroppen.

 

Det som är så bra med yoga är att man kan behålla mjukheten och flexibiliteten i kroppen, samtidigt som man bygger upp både inre och yttre styrka. Och du har allt att vinna, menar Karin Björkegren Jones, 45, yogalärare och författare till boken Yoga för livet som främst riktar sig till kvinnor som nått över 40-strecket. Alltid kul med nya böcker. Fast jag är ju redan frälst i yogaandan. Men håller inte riktigt med författaren om att man behöver särskiId yoga i vissa åldrar. Det är väldigt individuelt från person till person hur mjuk, smidig och stark man är anser jag.

  

NAMASTÉ och God Natt

Av Aggiator - 6 april 2010 22:45

 

Tänk på att ...

 

  • Skratta mycket - ha kul
  • Använd huvudet - abstrakt tänkande, planering och initiativförmåga är bra för dig.
  • Tänk positivt - negativt tänkande är aldrig bra
  • Att lyssna på musik som du gillar men ...
  • Sänk volymen - musiken får inte föra för mycket oväsen.

Källa: AF

Av Aggiator - 6 april 2010 21:30


Då är jag hemma igen efter Pilatesen. Har ätit lite sparissoppa och tittat en liten stund på TV:n. Koppen känns sådär behagligt trött och utsträckt. Jag känner mig lugn. All stress har runit av mig. Jag kopplar av såå bra av kroppskontroll som pilatesövningarna innebär. Att kroppen får arbeta under kontroll och att magen hålls spänd under hela passet.

     

Av Aggiator - 6 april 2010 17:16


... och snart på väg till pilatespass

 

Fast någonstanns däremellan har det varit ganska mycket jobb.

Så jag har flugit lite fram och tillbaka mellan arbetet. *Ler*

  

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards