Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Aggiator - 4 maj 2010 17:16


Nu ska jag till Gymmet .... pilates står på schemat ...   

Av Aggiator - 4 maj 2010 16:39


I dag är det fothälsodagen och du kan få kostnadsfria fotråd hos flera fotterapeuter i hela landet läser jag i AF. Det är förbundet Sveriges fotterapeuter som utlyst 4 maj till nationell fothälsodag.

 

Det ges oxå tre skötselråd för fötterna.

  • Tvätta och torka fötterna noga. Smörj in dem.
  • Gå i lagom storlek vad gäller strumpor och skor. Även strumpor kan tränga ihop tårna.
  • Avstå helst från att fila fötterna. Eller fila i alla fall absolut inte för ofta om du nu måste fila fötterna. Det är mycket vanligare att man får problem för att man filar för mycket, än att man inte smörjer in. Om man filar och glömmer att smörja in blir huden hård och narig igen.

 

Detta är ytterligare en ny dag som jag inte visste fanns och ändå har den dagen funnits sedan 2005. Ska nog lägga dagen på minnet för framtida kommande behov. Skötselråden ska jag oxå lägga på minnet. För jag brukar ofta fila mina fötter när jag duschar och ska kanske tänka på att bli lite mer restriktiv med filandet nu, tror jag. Dessutom borde jag tydligen smörja mer. Varför är det mycket lättare att smörja in kroppen efter duschen än att smörja in fötterna? Tycker ni det oxå?


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards