Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Aggiator - 7 maj 2010 22:56


Nu har Jonas Gardells böcker "Om Gud" och "Om Jesus" retat upp en predikant och en pastor i Vetlanda, så till den milda grad att de vill bränna upp hans böcker. De uppmanar Vetlandas invånare att ordna ett bokbål på torget för att bränna upp Jonas Gardells böcker eftersom de anser att Jonas Gardell hädar. Läs mer i DN samt i Aftonbladet


Jag har själv inte läst Jonas böcker ännu utan bara sett lite av hans program  "Åh, Herregud" som gick på TV:n. Jag varken kan eller vill därför yttra mej om innehållet i böckerna, men tycker att hans tankegång är intressant. Att bränna dessa är väl ändå att ta i !!!

 

Ännu så länge har vi inga bevis för att det som står i bibeln verkligen är sant. Fram till detta är vetenskapligt bevisat anser jag att Jonas Gardell får tolka och tycka vad han vill på sitt sätt. Visst har gör det på ett udda och diskutabelt sätt som kan uppröra många känslor men det står var och en fritt att tycka det är bra eller dåligt. Ni kyrkans män ... Låt bli och läs böckerna om det stör er. Ingen har heller tvingat er att titta på TV:n. Bokbål känns som att gå tillbaka till medeltiden, där fanatiska kristna påtvingade alla personer sin lära. Jag trodde för övrigt att vi, år 2010, hade religionsfrihet i Sverige.

Av Aggiator - 7 maj 2010 22:00


På  Sofies mode finns massor av Tajts att beskåda, i alla möjliga färger, mönster och material. Kolla in ...

Svart och detaljerat

Mönster och färg

Nyanser av grått


En del snygga, en del mindre snygga, men smaken är olika.

Det finns nog något för alla ... tror jag

Kolla själva .....

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards