Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Aggiator - 11 maj 2010 23:25


Missade min Bodybalance igår tyvärr.

Kom i alla fall iväg på Pilates idag.

Alltid något

 

  

 

God Natt !


Av Aggiator - 11 maj 2010 20:58


Lagom till Eurovision Song Contest och prinsessan Viktorias bröllop kan tre miljoner hushåll, de som använder sig av kabel-tv riskera att missa SVT:s sändning. Detta på grund av att upphovsrättsorganisationen Copyswede och kabeloperatörerna Com Hem, Telia, Tele 2 och Canal Digital inte kan komma överens om hur upphovsrättskostnaden för programmen ska betalas. Förklaringen till tvisten är att om sändningen går genom kabelnätet så blir det en vidaresändning. Skillnaden blir alltså via marknätet = företagets egen sändning, via kabel = vidaresändning som ger upphovsrättskostnad. Läs mera på DN.


Jag förstår inte riktigt resonemanget här. Jag betalar en TV-avgift (licens) plus en kostnad för kabelTv. Skulle jag utanpå detta betala en upphovsrättskostnad oxå !?! Någonstanns får det finnas ett stopp på galenskapen. Om kabel-Tv tittare ska betala för upphovsrätt borde då inte denna avgift ingå i kabel-Tv avgiften även vad det gäller ovanstående program. Det verkar som Copyswede försöker plocka ut extra hör upphovsrättsavgift för dessa program. Sjukt!!!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards