Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Aggiator - 19 maj 2010 22:46


Internetoperatören Portlane måste lämna ut uppgifter om vem som står bakom trackern Openbittorrent, som kopplas till fildelningssajten The Pirate Bay. Det beslutade Stockholms tingsrätt i ett nytt Ipred-ärende idag. Nu hotas Portlane med en halv miljon kronor i vite om de inte lämnar ut uppgifterna till ett antal filmbolag, däribland Disney Columbia Pictures och Warner Bros. Läs hela artikeln på SvD.

Av Aggiator - 19 maj 2010 22:13


Neapelpolisen uppges intensivt söka efter bevis för att de många småpizzeriorna i den syditalienska staden faller för frestelsen att köpa billig ”gravek” som bränsle. Detta eftersom en liga plundrar likkistor på stadens kyrkogårdar och om man slaviskt följer originalreceptet för pizzabakning ska pizzan in i en ekeldad vedugn. Punkt slut. Källa DN


Är inte detta lite sjukt eller är det bara sjukt.

Osmakligt eller oetiskt

eller både ock.

*mår illa*

Av Aggiator - 19 maj 2010 21:46


Namasté !

Ja nu var den gjord, dagens BodyBalance.   

 

Det kändes skönt, men balansen var det lite si och så med den här gången.

Tänk varenda gång jag känner mig lite ur balans, så får min kropp svårare att klara balansdelen i ett BodyBalance-pass. Även om jag inte själv är riktigt medveten om hur jag mår, så visar kroppen mig det. Ganska fantastiskt egentligen.

 

Nu har jag tittat på sista avsnittet av Anna Anka söker assistent. Fast jag läser i AF att Anna Ankas nya assiatent Simon Leisjö redan har sagt upp. Han klarade tre månader, sedan blev det för tufft att jobba "around the clock". Och jag förstår honom. Alla behöver vi väl lite privat ledig tid. Mend etta resulterar givetvis att Anna Anka åter står där utan assistent. Undrar om det blir en ny version nu av Anna Anka söker ny assistent.

 

Skulle du vilja vara Anna Ankas assistent?

Jag själv tror jag avstår.


Av Aggiator - 19 maj 2010 15:07


En glad nyhet för oss som tycker om kött är att EU-parlamentet har sagt Nej till köttklister, så kallat trombin.  :-)

 

Med röstsiffrorna 370–262 röstade alltså EU-parlamentet mot det beslutet att tillåta köttklister som tidigare fattats av EU-kommissionen. Majoriteten i Europaparlamentet konstaterar att syftet med att klistra ihop små köttbitar till större bitar anses kunna leda till en uppenbar risk för att kunderna vilseledas. Samtidigt påpekas också att en livsmedelstillsats bara får godkännas för användning inom EU om den innebär fördelar för konsumenten. Även risken för att köttet riskerar att infekteras med bakterier ökar oxå eftersom set blir fler snittyor som limmas samman.




Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards