Alla inlägg under maj 2010

Av Aggiator - 19 maj 2010 22:13


Neapelpolisen uppges intensivt söka efter bevis för att de många småpizzeriorna i den syditalienska staden faller för frestelsen att köpa billig ”gravek” som bränsle. Detta eftersom en liga plundrar likkistor på stadens kyrkogårdar och om man slaviskt följer originalreceptet för pizzabakning ska pizzan in i en ekeldad vedugn. Punkt slut. Källa DN


Är inte detta lite sjukt eller är det bara sjukt.

Osmakligt eller oetiskt

eller både ock.

*mår illa*

Av Aggiator - 19 maj 2010 21:46


Namasté !

Ja nu var den gjord, dagens BodyBalance.   

 

Det kändes skönt, men balansen var det lite si och så med den här gången.

Tänk varenda gång jag känner mig lite ur balans, så får min kropp svårare att klara balansdelen i ett BodyBalance-pass. Även om jag inte själv är riktigt medveten om hur jag mår, så visar kroppen mig det. Ganska fantastiskt egentligen.

 

Nu har jag tittat på sista avsnittet av Anna Anka söker assistent. Fast jag läser i AF att Anna Ankas nya assiatent Simon Leisjö redan har sagt upp. Han klarade tre månader, sedan blev det för tufft att jobba "around the clock". Och jag förstår honom. Alla behöver vi väl lite privat ledig tid. Mend etta resulterar givetvis att Anna Anka åter står där utan assistent. Undrar om det blir en ny version nu av Anna Anka söker ny assistent.

 

Skulle du vilja vara Anna Ankas assistent?

Jag själv tror jag avstår.


Av Aggiator - 19 maj 2010 15:07


En glad nyhet för oss som tycker om kött är att EU-parlamentet har sagt Nej till köttklister, så kallat trombin.  :-)

 

Med röstsiffrorna 370–262 röstade alltså EU-parlamentet mot det beslutet att tillåta köttklister som tidigare fattats av EU-kommissionen. Majoriteten i Europaparlamentet konstaterar att syftet med att klistra ihop små köttbitar till större bitar anses kunna leda till en uppenbar risk för att kunderna vilseledas. Samtidigt påpekas också att en livsmedelstillsats bara får godkännas för användning inom EU om den innebär fördelar för konsumenten. Även risken för att köttet riskerar att infekteras med bakterier ökar oxå eftersom set blir fler snittyor som limmas samman.




Av Aggiator - 18 maj 2010 22:41


Pirate bay går ju som bekant ner och upp lite då och då.

 

Igår låg The Pirate Bay nere på grund av att den tidigare internetleverantören Cyberbunker tvingats stänga av bandbredden. Detta efter ett preliminärt beslut i en domstol i Hamburg som lär ha agerat efter påtryckningar från de internationella filmbolagen.


Men idag kom sajten The Pirate Bay upp igen.  Den som upplåter sin bandbredd  åt Pirate Bays hemsida och sökmotor är Piratepartiet. Tracker och torrenthosting ingår dock inte här, vilket gör TPB till en "söksajt " aka sökmoter i stil med till exempel Google.


Rick Falkvinge, Piratpartiet, förnekar att det hela skulle vara en provokation. Och säger "Tvärtom är det en markering att vi står för vad vi säger. Om det är någon som provocerar så är det snarare upphovsrättslobbyn som försöker angripa samhällskritisk infrastruktur med alla till buds stående medel."

Läs i vidare i DNSvDAF, PCförAllaSVT


Säga vad man vill om fildelning. Oavsätt vad man anser så tror jag att fildelningen är här för att stanna. Jag tror inte att den går att stoppa för den, för den tillhör på något sätt utvecklingen, Synd bara att den alternativa aka "så kallat lagliga" fildelningen inte hänger på utvecklingen, utan i stället bara klamrar sig fast vid gamla tankar och mönster kan man tänka. Fantasi, nytänkande och nya affärsmetoder måste till och då kan kanske det skapas en hajp omkring detta nya, kanske. Är jag kanske dum? Men jag tror att "The Pirate Bay is here to stay" vare sig vi vill eller inte. Det är nog bara att gilla läget.


Av Aggiator - 18 maj 2010 21:44


Vid närmare eftertanke så är kanske inte vårvärmen i Norrland något att vara avundsjuk på, när man läser om hur vägarna spolas itu tack vare att värmen gör att snön i fjällen smälter mycket fortare än vanligt.

  

Omkring 25 vägar är avstängda i Norrbottens och Västerbottens fjällområden.

Tågtrafiken på Malmbanan fick oxå ställas in idag, tisdag, på grund av höga vattenflöden och blir troligen inställd även imorgon.

 

Om jag kommer ihåg rätt så skedde det typ en liknande snösmältning i Norrland sådär i början av 2000-talet. Då många vägar spolades itu då oxå eller rasade på grund av att vattnet underminerade dem. Nej detta är inget jag avundas. Tänk vad mycket pengar det kostar att fixa till alla vägar igen till ursprungsstandard.

Av Aggiator - 18 maj 2010 21:10


I dag har det varit soligt och varmt ute. Lite vår, efter att vi närmast har haft höstväder. Orättvist nog har det tidigare varit nästan högsommarvärme i norrland och bara några få plusgrader här nere i skåne. Började eftermiddagen ute. Maken klippte gräsmattan under tiden som jag jagade runt och försökte få bort varenda en liten gul maskros från gräsmattan.  Sedan var det dax att räfsa lite på de partierna i gräsmattan som innehöll mycket tort gräs. Våra tujabuskar blev oxå kapade, för nu är det dax för dem att växa på bredden.


 Nu i kväll har jag varit iväg på träning, pilates.

Och nu sitter jag här framför datorn,

nyfiken på vad som hänt i dag. 

Av Aggiator - 16 maj 2010 21:45


Inte nog med all gammal mat Mc Donalds vill sälja till konsumenterna, sina gäster. Nej de utnyttjar oxå sina anställda som får "jobba gratis" om det inte finns något att göra under en tid. De tvingas då stämpla ut och förvisas att gå på rast. De blir uppmanade ”Stämpla ut och gå och sätt dig i personalrummet och kolla på tv. Vi säger till så fort det blir någonting att göra” Det har även förekomit arbetsledare ändrar på tidsrapporteringen så att övertiden försvinner. Källa: SVD, AF, DN och Sydsvenskan


   Nu förstår man lite bättre varför Mc Donalds bara är intresserad av yngre arbetskraft. De är de unga som oftast inte har så stor erfarenhet så att de vågar ifrågasätta eller kontakta facket med rädsla för att bli uppsagda.

Av Aggiator - 15 maj 2010 17:18


Är detta ett skämt eller???

 

Behöver din Teddybjörn vila upp sig, få ladda batterierna,

ensam utan ditt sällskap?

 

Då kan du skicka den på en stärkande tripp till Tomteland

 för priser mellan  1.050 till 1.625 kronor.

 

Låt din Teddybjörnen få träffa jultomten som påstås residera i Rovaniem, Finland Din nalle får en en gåva av farbror Tomten, får skicka ett vykort till de sina från staden och får med sig en massa semesterbilder från trippen med sig hem.

 

Ett nytt sätt att tjäna pengar.

Varför inte erbjuda dockan oxå en resa

Sjukt !!!

 

Eller vad tycker ni?

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards