Alla inlägg den 2 juni 2010

Av Aggiator - 2 juni 2010 17:30


Glass är något som vi alla har en stark relation till. Den symboliserar svensk sommar och barndomsom och det kommer nya sorter varje år. Men vi svenskar väljer helst klassiska glassar som bland annat Dajmstrut, Magnum och Sandwich. Varför väljer vi så då? Jo, "eftersom föräldrar handlar glass till sina barn väljer de klassikerna för att de symboliserar något positivt för dem själva. Barnen i sin tur börjar sen köpa samma sorter när de blir äldre. Och så förs traditionen vidare, från generation till generation", säger Pr-experten Paul Ronge.


Själv gillar jag oxå traditionellt när det gäller glass. Gärna då 88.an, Noger och sådana gamla beprövade sorter. Visst är det spännande att prova nya sorter. Men oftast blir jag besviken. Tycker att många glassar görs så barnsliga. Fast det är ju förstås många barn som köper glass, så det är väl därför. Men jag saknat lite "vuxen" glasspinnar. Och så tycker jag att det är synd att många goda sorter försvinner efter en tid. Jag var till exempel grymt förtjust i Magnums Frosseri (chokladglass med vit och mörk choklad överdrag) *mums* på den tiden då den fanns. Visst det var en glass som bara var på tilfälligt besök, men synd var det att den inte kunde bli ett permanent alternativ för den var mumsig.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Gästboken

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards