Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

Oskäliga böter drabbar Limewire

Av Aggiator - 13 juni 2010 22:31


Fildelningstjänsten Limewire har stämts på en miljard dollar  (cirka 7,9 miljarder kronor) av branschorganet RIAA.


Fast enligt RIAA självt så ska det egentliga skadeståndet uppgå till 1,5 biljoner dollar (cirka 11 869 050 000 000 kronor). Den uträkningen baseras på att Limewire tillåtit över 200 miljoner nedladdningar av upphovsrättsskyddat material, och varje enskild nedladdning bär en böteslapp på 750 dollar.


Detta ska jämförars med att  BP endast är ansvarig för böter som upp till 75 miljoner dollar för oljekatastrofen. Källa: PC för Alla



 

Bedöm själva ... vilket är värst?

 

Är inte miljön värd mer än lobbyns förlorade inkomst?

 

Sjukt eller sjukt!!!

 
 
jesus

jesus

13 juni 2010 23:21

Tänk vad miljövänligt 200 miljoner nedladdningar är! Inga skivor eller omslag, massor med olja och papper har sparats!

http://www.internetcensur.se

 
Aggiator

Aggiator

14 juni 2010 17:58

Du har helt klart en poäng där :-)

http://aggiator.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Calle Slåtteby

22 juni 2010 22:02

Idag? fick jag en lapp påsatt min Cykel(första gången sen 1958)Felparkering,hindrar trafik???? Låser alltid Cykeln med 2 Lås runt träd,å då undrar jag?Finns människor som kan gå igenom träd?? verkar så!!! Galenskapen idiotin, det absurda? har visst ingen gräns? Alla bra,miljövänliga medel är snart Förbjudna?Människan? Utifrån sett(andromedagalaxen) Verkar vara en ohållbar varelse, bara makt,pengar å galna Jurister? Ponten? Ett riktigt rötägg!!!

 
Aggiator

Aggiator

23 juni 2010 13:25

Hej Calle
Jag förstår inte riktigt din poäng. Men vansinnig och kul var den ;-)

http://aggiator.bloggplatsen.se

 
Aggiator

Aggiator

23 juni 2010 23:47

Hej igen Calle
Kommentaren kom lite fel så jag har kopierat in den här där den hör hemma.

Av Calle Slåtteby:
Kul att du blev glad! Poängen? Alla vill åt "oss längst ner": WinMX 2002? Bäst! Stängd/Pirat Bay? Stängd!Limewire? snart? Stängd! Bäst!Kazaa? Stängd! Bäst! å nu vi fattiga Cyklister? Nästa steg? Avgift på syret? Avgift på Allemansrätten? Poängen? Sorgligt! Att alltid vi längst ner är så farliga?olagliga? Påminner om? Svälja mygg å sila cameler.. eller var det tvärt om!!! Tack för att du blev glad!!!!

http://aggiator.bloggplatsen.se

 
Aggiator

Aggiator

23 juni 2010 23:50

Okej nu förstår jag din poäng. Och visst alla trampar på oss gräsrötter, men ändå är det vi som håller gräset uppe. Vi är farliga när vi börjar bli okontrollerbara fast vi bara försöker överleva ett tag till. ;-)

http://aggiator.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aggiator - 22 augusti 2016 21:51


Enligt msn´s sajt livstil så är höstens stora trend bland hårfärger Grå Ombré. Håret ska vara grått. Har man inte naturligt grått hår är det dax att färga det nu.                   Bilden är lånad från msn´s sajt    Jag tror att jag avstå...

Av Aggiator - 21 augusti 2016 21:33

  Ja, det är vad jag läser på DN.idag. Förklaringen är Klimathotet som förväntas försämra tillgången på bra kaffebönor. T.ex kan bladrost, ett slags svamp som angriper kaffeplantorna öka när väderförhållanden ändras.   Minette Rosén, kaffei...

Av Aggiator - 20 augusti 2016 21:37

Efter att ha varit borta härifrån under en längre tid nu så har jag upptäckt att jag (dvs. bloggen) är kvar. Så då fick jag idé att kanske det är dax att vara här lite igen. En del har ändrats här men inte mycket. Pingandet och bloggosfären (heter ...

Av Aggiator - 18 augusti 2016 21:59

Enligt Göteborgsposten så planerar J.K.Rowling återbesöka Harry Potters magiska värld i tre nya noveller.   De nya böckerna är tänkta som ett supplement till Harry Potter-böckerna och är i det kortare formatet. De kommer att glädja läsare och ta ...

Av Aggiator - 17 augusti 2016 20:18

Förre gymnasie- och kunskapsminister Aida Hadžialić (S) avgick i lördags efter att ha åkt fast för rattfylleri med 0,2 promille i blodet, på väg hem från en fest. Hon har nu lämnat in en ansökan om avgångsvederlag, som väntas ge drygt 1,5 miljon...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards