Alla inlägg den 19 juni 2010

Av Aggiator - 19 juni 2010 23:45


Så fick Kronprinsessan sin Daniel och de levde lyckliga hela sitt liv.


Ja att de levde lyckliga hela livet vet vi förstås inte ännu, men dagen B som i Bröllop är snart slut för de unga tu.

 

Fast jag tror att de kommer att festa i dagarna tre, minst.

Just som det ska vara på ett kungligt bröllop.

 

Nu får vi se när sverigre får en liten prins eller prinsessa.

Det optimala vore efter nio månader.

 

Grattis!!!

 Viktoria och Daniel 

Av Aggiator - 19 juni 2010 23:15


Hur du lyssnar på musik kan avslöja en hel del om din personlighet.  Det visar studier vid University of London och Universitat autònoma de Barcelona. Utåtriktade personer tror forskarna ofta är mer understimulerade än inåtvända och tenderar att sätta på musik för att liva upp till exempel monotona sysslor, till exempel städning. Medan mer inåtriktade personer snarare kan uppfatta detta som störande. Männniskor som är öppna för nya erfarenheter stimulerar sin kreativitet och tankeverksamhet av att lyssna på musik. Medan  känslomässigt instabila personers sinnesstämningen lätt påverkas av musik. Källa: AF


Okej då, jag tycker ofta om tystnaden. Behöver inte och har sällan alltid en massa musik skrällande i bakgrunden. Visst lyssnar jag på musik, är nästan allätare, men tystnaden är inte dum den heller. Detta skulle betyda att jag är lagd åt det inåtriktade hållet enligt denna studien. Vilket jag kanske är, men inte kan bedömma själv, utan överlåter till andra att göra.


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards