Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Aggiator - 30 juni 2010 23:15


Då närmar vi oss avregleringen av bilprovningen. Imorgon är det dax. Då ska vi få en större bredd, fler tjänster men riskerar oxå att betala mera för detta. En stegvis prisökning på uppemot 100 procent trolig. Faktum är att en liknande prisutveckling kan man se har skett i Finland sedan marknaden släpptes fri där. Vi kommer troligtvis att se en stor ökning av antalet bilprovningstationer samtidigt som det riskerar att antalet faktiskt skulle kunna minskalandsbygden eftersom lönsamheten där blir sämre.


Jag tycker att självklart borde konkrrens på sikt sänka priset inte höja det. Men så är det ofta med marknader som avregleras av någon underlig anledning. Kanske det är så att när ett företag ska tjäna massor med pengar på sin tjänst kan det företaget inte överleva på den summan som det statliga företaget faktiskt har gjort, därför att förtjänsterna ska maximeras. Är jag då för eller mot denna hysteriska avregleringspolitik. Tja, jag ser egentligen ingen mening att förstöra ett bra system för oss konsumenter. Behöver vi en massa extra tjänster. Jag vill bara veta att min bil är säker att köra. Ska man ha konkurrens så tycker att konkurrens borde löna sig för konsumenten annars ser jag ingen mening med det. Att se fram emot högre priser och sämre tillgänglighet i glesbyggdsområdena är inget som jag tycker gagnar konsumentgruppen.

Av Aggiator - 30 juni 2010 22:25


Fysisk aktivitet ökar din bentäthet och förebygger benskörhet hos både män och kvinnor. Nu har forskarna vid Umeå universitet upptäckt att den effekten snabbt försvinner om man slutar träna eftersom skelettet anpassar sig till hur mycket man tränar, skriver Aftonbladet om.


Jag visste att träning är bra för att förebygga benskörhet ... men jag ska erkänna att jag trodde inte att effekten var så kortvarig att den försvann om man inte tränade på ett tag. Då förstår man mera vidden av regelbunden träning hela livet, även om man kommit upp i en hög ålder, just för att bibehålla sin bentäthet och undvika att drabbas av benskörhet.

 

Själv har jag varit på BodyBalance ikväll och hjälpt mitt skelett att behålla sin styrka.*ler*

Namasté

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards