Direktlänk till inlägg 6 juli 2010

När döden inte skiljer oss åt

Av Aggiator - 6 juli 2010 20:36



Vadå ... detta är helsjukt!!!

Låter som ett utkast till en skräckfilm ...


Jean Stevens, 91, vägrade låta döden skilja henne från sina käraste. Hon ser ut som vilken gammelmormor som helst. Men tycker döden är väldigt svår att hantera och lider dessutom av klastrofobi. Vilket i sin tur gjorde att bara tanken på att  att hennes nära och kära skulle grävas ner i jorden skrämde vettet ur henne. Här dör först maken James år 1999 och sedan tvillingsystern June i oktober förra året. Vad då göra när någon dör? Jo, några dagar efter respektive begravning lät hon gräva upp de balsamerade kropparna. Sin döde make, iförd mörk kostym och slips, förvarade hon på soffan i garaget. Tvillingsystern placerades på en soffa i rummet intill sovrummet. Lite då och då med jämna mellanrum sprutade Jean på henne favoritparfymen.


Det där med parfymen lär nog verkligen ha behövs. Jag förstår inte hur hon har kunnat leva där och kunnat röra vid henne, titta på henne och tala med henne. Det måste ha stinkit bra. Jag har haft en liten, liten mus i väggen en gång och det luktade inte precis gott. Faktum är att mitt försök att få lite bättre lukt med parfym inte gjorde saken bättre. Snarare så tyckte jag att det luktade mera som balsamering av mus, en söt äcklig doft blandat med liklukt som fick mig att kväljas. Men jag använde säkert fel typ av parfym *skrattar*


Nu väntar beslut om eventuellt åtal efter att någon tipsat polisen.

Jean själv tror att det var en av makens släktingar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aggiator - 22 augusti 2016 21:51


Enligt msn´s sajt livstil så är höstens stora trend bland hårfärger Grå Ombré. Håret ska vara grått. Har man inte naturligt grått hår är det dax att färga det nu.                   Bilden är lånad från msn´s sajt    Jag tror att jag avstå...

Av Aggiator - 21 augusti 2016 21:33

  Ja, det är vad jag läser på DN.idag. Förklaringen är Klimathotet som förväntas försämra tillgången på bra kaffebönor. T.ex kan bladrost, ett slags svamp som angriper kaffeplantorna öka när väderförhållanden ändras.   Minette Rosén, kaffei...

Av Aggiator - 20 augusti 2016 21:37

Efter att ha varit borta härifrån under en längre tid nu så har jag upptäckt att jag (dvs. bloggen) är kvar. Så då fick jag idé att kanske det är dax att vara här lite igen. En del har ändrats här men inte mycket. Pingandet och bloggosfären (heter ...

Av Aggiator - 18 augusti 2016 21:59

Enligt Göteborgsposten så planerar J.K.Rowling återbesöka Harry Potters magiska värld i tre nya noveller.   De nya böckerna är tänkta som ett supplement till Harry Potter-böckerna och är i det kortare formatet. De kommer att glädja läsare och ta ...

Av Aggiator - 17 augusti 2016 20:18

Förre gymnasie- och kunskapsminister Aida Hadžialić (S) avgick i lördags efter att ha åkt fast för rattfylleri med 0,2 promille i blodet, på väg hem från en fest. Hon har nu lämnat in en ansökan om avgångsvederlag, som väntas ge drygt 1,5 miljon...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards