Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Aggiator - 13 juli 2010 22:44


Trots att Sven Otto Littorin nu är arbetslös går det ingen nöd på honom ekonomiskt. Han får en fallskärm på 1,3 miljoner kronor från staten. Sven Otto Littorins månadslön som arbetsmarknadsminister var 112 000 kronor. Till skillnad från a-kassan, som är 80 procent av lönen upp till ett visst tak, får statsråden ut 100 procent av lönen. Det enda han måste göra för att få pengarna är att skicka in en ansökan till statsrådsarvodesnämnden.


Jippi !!! varför kan inte jag oxå få 1,3 miljoner om jag begår ett brott och inte kan ha kvar mitt jobb? Fast det är förstås bara for "vissa" som brott lönar sig. Vi andra dödliga får böter och/eller fängelse i stället. Andra abetslösa får nästan tigga och förnedra sig med mössan i handen för lite fickpengar.

 

Har Sven-Olof Littorin då verklgen begått ett brott, eller är det bara media som har hittat på en story. Inte vet jag?

 

Men om det nu inte är sant, varför avgår då Littorin bara utan att kliva fram berätta sanningen och försvara sig? Varför träder inte Fredrik Reinfeldt fram? Varför valde han att inte berätta om de påstådda sexköp som Aftonbladet konfronterat Littorin med dagen före när han redan visste om det innan? För enligt Reinfeldt nämnde Littorin ”flera skäl” för sin avgång, bland annat sexköpsanklagelsen, när de två talades vid på tisdagen. Varför ... Varför???

 

Om man nu mot förmodan skulle vara oskyldig - varför då i herrans namn agerar man som om man är skyldig!!! Så vad tror ni? Skyldig eller inte skyldig???

 

Är det kostigt att förtroendet sjunker för Fredrik Reinfeldt!!!

 

Av Aggiator - 13 juli 2010 20:31


Det är fortfarande mycket varmt ute, trots att det har åskat lite även idag. Men åskan tycks på något sätt gå runt oss, lite avlägset muller det är allt och några droppar regn. Den senaste tidens värme har fått till följd att fläktarna i butikerna håller på att ta slut. Vi har gudskelov redan fläktar så att vi klarar oss. Maken kör dessa fläktar var han än befinner sig och det är svalkande skönt. Men samtidigt även fruktansvärt irriterande för att jag hatar när något blåser mig i ansiktet, då stänger jag fläkten och han sätter på den igen.

I alla fall så har värmen bestått, men solen har inte gassat lika intensivt idag. Men efter att ha sovit dåligt några nätter i sträck så känner man sig ganska trött och slö. Undrar om det möjligen skulle kunna komma mer åska över oss här nere. Fast den tropiska värmen börjar nog klinga mot sitt slut snart, för jag läser att i början på nästa vecka kan det vara slut. För då fortsätter sommaren med mera normala temperaturer. Skönt tycker jag, om det nu stämmer. Jag älskar visserligen sol och värme, men om det blir mer normalare kan man börja vistas ute lite mer. Dessutom behöver snart rabatterna rensas, ogräset växer även om det är för varmt.

 

Det är riktigt roligt att läsa att torkan och värmen missgynnar fästingar och mördarsniglar, vilka båda två kräver hög luftfuktighet. Men tyvärr är det ingen bestående glädje för de kommer igen när det börjar regna och bli blött ute igen. Det torra vädret försvagar oxå växterna så att de blir mer mottagliga för skadedjur och sjukdommar. Det är som pest eller kolera, bara att välja.

 

Annars har det varit en lat dag idag. Mumsat i mig jordgubbar med vaniljglass i eftermidags *mums*. Lite dåligt samvete har jag eftersom jag borde ha sorterat garderober och byrålåder, men jag har inte orkat. Trots det har dagen bara sprungit förbi, vad tar tiden vägen! Varför har dygnet bara tjugofyratimmar! Usch nu är jag varm igen, behöver svalka.

Av Aggiator - 13 juli 2010 19:30




  Trött på att städa hemma?

Varför inte låta en robot göra jobbet åt dig.

 

Bekväm idé! Då kan man ligga i solen och mysa istället.

Fast jag vet inte riktigt om jag tycker att det känns rätt

 att lämna över hemmet åt en robot. 

 

   

Av Aggiator - 13 juli 2010 18:27


Då har turen kommit till Blossoms sista vecka, nummer 3 i ordningen. Även här finns två olika program att välja ... 

  • Ett för nybörjaren
  • Ett för hyfsad grundkondition

Crossfit-rörelserna består av ...

Situps, Armhävningar, Ryggresningar, Benböj, Burpees ...


Kolla in dessa här

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Gästboken

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards